Een vraagje over het schakelen wanneer de bak nog koud is.
Het is mij bekend dat een bak minder soepel kan schakelen als deze nog koud is.
Nou zit er een pas gereviseerde bak in (net paar honderd km mee gereden), maar als de bak koud is schakelt deze van 1 naar 2 altijd met flinke tikken/klappen. In de rest van de versnellingen schakelt de bak netjes. Als de bak/olie warm is schakelt de bak beter.
Toen de bak net gereviseerd was, schakelde deze ook met klappen van 1 naar 2, zelfs als de olie warm was. Bak dus opnieuw gereviseerd en hij lijkt inderdaad beter, behalve dus wanneer de bak/olie koud is.
Iemand een idee wat dat kan zijn? Is de bak nog steeds niet goed of kan er ook iets anders zijn dat dit probleem veroorzaakt?
Het is mij bekend dat een bak minder soepel kan schakelen als deze nog koud is.
Nou zit er een pas gereviseerde bak in (net paar honderd km mee gereden), maar als de bak koud is schakelt deze van 1 naar 2 altijd met flinke tikken/klappen. In de rest van de versnellingen schakelt de bak netjes. Als de bak/olie warm is schakelt de bak beter.
Toen de bak net gereviseerd was, schakelde deze ook met klappen van 1 naar 2, zelfs als de olie warm was. Bak dus opnieuw gereviseerd en hij lijkt inderdaad beter, behalve dus wanneer de bak/olie koud is.
Iemand een idee wat dat kan zijn? Is de bak nog steeds niet goed of kan er ook iets anders zijn dat dit probleem veroorzaakt?