klein avontuurtje, alles ineens opgelost

reinberto
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 28
Subject:

klein avontuurtje, alles ineens opgelost

· 
Posted: 23.09.2013 - 17:50  ·  #1
Zo, wij hebben ook weer wat meegemaakt.
We waren rustig aan het rijden toen merkte we dat de auto wat traag en grof reageerde. En zijn gewoon doorgereden, verder geen foutmeldingen. Volgende dag, starten de auto krijgen meteen melding van motor management service vereist. Nou, wij gewoon rijden, naar ons gevoel niks aan de hand. Op gegeven moment even wat sneller weg trekken bij stoplicht. Rustig gas geven wel wat dieper en tik de 3000 toeren aan en boem motor afgeslagen alles viel uit. Meteen de berm in gestuurd onder de kap gekeken. Verder niet veel bijzonders. Enige wat opviel was dat hij wat warm was, en een slang die naar de turbo lijd zag er behoorlijk vies uit. Nou wij weer starten en rustig verder rijden. Alleen kregen we nu de melding minder vermogen. En dat was te merken.geen turbo druk en leek alsof hij op 4cyl liep. toen rustig met 40km/h naar huis getuft want harder ging niet. Volgende dag meteen naar dealer. Hun zagen meteen de druk slang van turbo naar de in ter koeler was door en door versleten. Die vervangen en hij ging weer als een trein. Loopt beter stationair, turbo druk bouwt beter op, hij voelt gewoon vele malen sneller aan. en zelfs probleem met de automaat was opgelost. Geen gestoot niks meer. Dus powerflush ook niet meer nodig dus dat bespaard weer. Klein avontuurtje maar met een goed einde. (Gelukkig)
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

Re: klein avontuurtje, alles ineens opgelost

· 
Posted: 23.09.2013 - 18:17  ·  #2
Quote door reinberto

Dus powerflush ook niet meer nodig dus dat bespaard weer. Klein avontuurtje maar met een goed einde. (Gelukkig)

Mooi dat de auto weer loopt als een trein.
Schone olie op je bak kan zeker geen kwaad.
Helemaal niet als je bak probleemloos schakelt.
Door verse olie behoudt je namelijk wel de reinigende werking en voorkom je versmering.
reinberto
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.09.2013 - 20:50  ·  #3
daar geef ik je volkomen gelijk in.
Maar....
mn 1st post heb ik geschreven volgens ervaring van mijn vader, die heeft de auto als eerste weer gereden na de reparatie.

ik ben vanavond zelf is achter het stuur gaan zitten. en ja, het is verbeterd maar toch nog niet compleet.
het stationair lopen is echt lekekr rustig nu, en lekker rustig rijden in de wijk gaat ook heerlijk. maar ik heb hem ff op zn staart getrapt (wel met beleid natuurlijk) en ik moet zeggen, die slang is vervangen en je hebt nu het idee dat je echt een turbo hebt. vanaf 3k toeren gaat hij als een malle. maar dan ga ik niet plank gas, en nog twijfelt hij met de versnelling en je voelt hem nog wel een beetje inhouden. ik heb zelfs even gehad dat ik voor ong. 60% gas gaf toen bleef hij hangen rond die 3k toeren, terwijl ik het gas zover in kon drukken en los laten, hij bleef op die 3k zitten. verder het schakelen, ik denk dat hij toch wel een powerflush kan gebruiken, het stoten is minder maar je merkt het nog wel.

weet iemand toevallig wat die "onrustig heid" kan veroorzaken in de hoge toeren?

ik denk zelf dat de lpg niet goed afgesteld is, want dit met de slang speelde al blijkbaar sinds dat we hem hebben, dus de lpg is dan waarschijnlijk ook daar op afgesteld is, dat hij wat minder vermogen heeft van de turbo. en nu ineens wel al het vermogen.
zou dat kunnen?
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.09.2013 - 21:03  ·  #4
Dit kan meerdere oorzaken hebben.
Misschien toch maar eens uitlezen.
Overigens, de bak krijgt zijn commando's van de computer, als deze verkeerde informatie van de motor sensoren krijgt, dan gaat je bak ook anders schakelen.
Vaak worden ook de problemen met de bak in de bak gezocht, terwijl de sensoren van de motor / uitlaat deze veroorzaken.
reinberto
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.09.2013 - 21:11  ·  #5
oke, dus dan is het misschien handig om de auto te laten uitlezen bij de dealer en dan bij de lpg inbouwer de lpg opnieuw afstellen (tenzij de dealer dat ook goed kan) en een powerflush, ook niet verkeerd dan.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.09.2013 - 21:18  ·  #6
Voor het uitlezen zou je ook een forumlid kunnen aanspreken.
Er is er vast wel een, welke je hierbij wil helpen.
Wel wil ik je aanraden, als je een flush laat uitvoeren, om originele Volvo olie te beruiken, geen cleaners en geen toevoegingen.
reinberto
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.09.2013 - 15:18  ·  #7
ik heb het voor een deel opgelost. wij hadden nog een K&N filter liggen, die hebben we altijd gebruikt alleen voor de grote beurt er even uit gehaald. die heb ik weer ff schoongemaakt etc. en er weer in gedaan, en ik merkte meteen verschil. hij pakt zoals gewoonlijk dan weer wat sneller op oftewel hij voelt net wat agresiever aan. en ik heb hem eens van jutje gegeven, en op zowel lpg als benzine, gaat hij veel beter dan eerst, geen gestotter inhouden of wat dan ook. wat je met de filter wel merkt is dat het schakelen wat harder aanvoelt. maar gezien er nog een powerflush op de to do list staat is dat straks ook verholpen. en verder is die filter ook gunstig voor het verbruik(niet super veel, maar aan de pomp zie je het wel)
...

Subject:

· 
Posted: 25.09.2013 - 17:00  ·  #8
Mooi werk man! Nu hopen dat de storing echt weg blijft. ;) Super man!!

Selected quotes for multi-quoting:   0