valt jullie ook wel eens op, dat als je de auto naar een 'gerennomeerd' bedrijf brengt, met een flinke werkplaats, een mooie showroom en een aantal mensen in dienst, de rekening bij gewoon onderhoud zelden onder de 250 euro ligt?
Is ook begrijpelijk, het geld word niet verdiend aan de verkoop van de auto's maar aan het onderhoud ervan...
@fox-79 je betaald meer dan 100 euro APK (incl) én je betaald de uren, das vreemd want een apk afnemen ís alleen maar uren, er komt geen geavanceerde apparatuur of iets dergelijks aan te pas, dus dat lijkt me al dubbelop...
meer dan 100 euro voor 7 liter olie? ik denk dat het bedrijf er nog geen 3 euro per liter voor betaald, als ik zo lees voor wat voor prijzen sommige leden hier op het forum als particulier voor olie betalen (zgn. "topmerken"), en die nemen dan abslouut niet de hoeveelheden al die een bedrijf afneemt...
ik heb net zelf het binnenfilter vervangen, 3,50 euro zonder korting (minder dan 10 minuten werk)
kleinmateriaal??????
ik weet niet of dit een dealer geweest maar ik vind dit ronduit schandalig.
ik lees wel vaker dat mensen zomaar dit soort tarieven accepteren omdat het bij een dealer of een ander groot bedrijf gebeurt onder het mom dat het dan goed gedaan word...maar door dit soort vertrouwen maakt het bedrijf hier gewoon keihard misbruik van.... question everything
Niet zo een heel gek verschil maar als je het optelt merk je het toch ! Ik heb nog nooit klein materiaal op een factuur van mijn specialist zien staan, dat is inbegrepen in deze prijzen.
Check je oliepeil eens : als het perfect tss max en min staat is er volgens mij nooit 7l in verdwenen...
bij een merk dealer weet je dat je auto het ONDERHOUD krijgt wat de fabrikant voorschrijft .
wij krijgen veel autos diebij universele bedrijven of specialisten in onderhoud zijn en die besparen op olie en onderdelen .dit wijst in sommige gevallen uit aan zware motervervuiling door slechte oliekwaliteit
!!!!!!! ZE ZIJN NIET ALTYD DUURDER !!!!!!
en ookal zijn ze het wel met sommige dingen wel duurder je weet wel wat je krijgt !
bij een merk dealer weet je dat je auto het ONDERHOUD krijgt wat de fabrikant voorschrijft .
wij krijgen veel autos diebij universele bedrijven of specialisten in onderhoud zijn en die besparen op olie en onderdelen .dit wijst in sommige gevallen uit aan zware motervervuiling door slechte oliekwaliteit
!!!!!!! ZE ZIJN NIET ALTYD DUURDER !!!!!!
en ook al zijn ze het wel met sommige dingen wel duurder je weet wel wat je krijgt !
Ben het niet eens met boven staande!!!! Ook vak garages gaan in de fout.( ANWB heeft dat al regelmatig kunnen aantonen) Ik kom al jaar en dag bij een niet merk gebonden garage en deze levert prima werk af... gebruikt BP visco olie... originele filters... want die haal ik altijd zelf bij de Volvo dealer. Wat de interval betreft... die bepaal ik zelf... en die is altijd... ruim binnen de frequentie. Mijn vol synthetisch olie b.v gaat er elke 15.000 uit + filter. ik ben gemiddeld 200 euro kwijt voor een beurt. Verder doe ik ook nog een aantal zaken zelf.
Uiteindelijk is het gelukt de service interval te resetten met de volgende procedure :
contact uit
knop voor tripteller te resetten indrukken en houden
contact aan
lang genoeg wachten
de gele driehoek ( of de servicelamp, afhangende van het bouwjaar ) gaat pinken
4x laten pinken, en dan de knop voor de tripteller loslaten
contact uit
@arjanmijnster aha... nou bij vw zijn de handelingen ook iets anders.. en zelfs bij volvo zijn de handelingen onderling, afhankelijk van het bouwjaar, verschillend... dus om dan te zeggen dat het bij alle auto's hetzelfde is, is natuurlijk wel een aanname die nergens opgebasseerd is...
Het gaat dus zo. Knopje van de Tellerstand indrukken contact aan en hij begint af te tellen of een bepaald aantal keer te knipper tot het niet meer knippert of aftelt en hij is gereset.