Tja, begonnen aan de klus "distributieriem vervangen"...
wel eerder bij een andere auto gedaan, maar nog niet bij deze (v70 140pk aut. 2001).
alles gaat goed tot dat: de kleine 10mm bout (waarvan er vier zijn) van de krukaspoelie afbreekt bij het losdraaien!
Ik vermoed (te veel) locktite gebruik of zoiets in het verleden...maar is ook niet zo relevant; de elende is er nu eenmaal.
bout is zo te zien gebroken ongeveer op de plek waar de krukaspoelie vast zit op het deel daarachter (hoe heet dat ding? "crankshaft sprocket" geloof ik in het engels). De poelie zal dus nog wel loskomen en wilde ik zowiezo al wel preventief gaan vernieuwen...gezien km-stand 210d.
Vraag is wat te doen met het afgebroken deel van de bout wat nu dus nog in de "crankshaft sprocket" zit?! gaat 'm niet meer worden om er die uit te krijgen ben ik bang...
Iemand ervaring en/of ideeen wat beste nu te doen?
hoor graag jullie advies!
greets,
wel eerder bij een andere auto gedaan, maar nog niet bij deze (v70 140pk aut. 2001).
alles gaat goed tot dat: de kleine 10mm bout (waarvan er vier zijn) van de krukaspoelie afbreekt bij het losdraaien!
Ik vermoed (te veel) locktite gebruik of zoiets in het verleden...maar is ook niet zo relevant; de elende is er nu eenmaal.
bout is zo te zien gebroken ongeveer op de plek waar de krukaspoelie vast zit op het deel daarachter (hoe heet dat ding? "crankshaft sprocket" geloof ik in het engels). De poelie zal dus nog wel loskomen en wilde ik zowiezo al wel preventief gaan vernieuwen...gezien km-stand 210d.
Vraag is wat te doen met het afgebroken deel van de bout wat nu dus nog in de "crankshaft sprocket" zit?! gaat 'm niet meer worden om er die uit te krijgen ben ik bang...
Iemand ervaring en/of ideeen wat beste nu te doen?
hoor graag jullie advies!
greets,