Quote door EnnoE34
Het grootste probleem is de hoeveelheid werk die je moet doen om kleppen te stellen. De andere uitdaging is dat als er kleppen gesteld moeten worden je gelijk een redelijke som geld kwijt bent. Je moet op de juiste busjes / klepstoters bestellen die er voor zorgen dat de juiste klepspeling bereikt wordt.
Bij bijvoorbeeld Mitsubishi motoren was het een werkje van een uurtje. Beetje afstellen en klaar was kees. Kosten incl. pakkingen +/- 150 EUR. En als je dat om de 30000 km liet doen, dan was je na misschien 10 keer afstellen / bij stellen eens een keer toe aan een koprevisie.
Ik vrees dat het kleppenstellen bij de Volvo wat duurder wordt / is. Vandaar ook mijn plan om gelijk een donorkop te bemachtigen, die te reviseren en die te voorzien van geharde klepzetels. En eigenlijk geldt voor elke Volvo met bijna 3 ton op de teller hoe lang gaat het nog goed?
Waar ik wel benieuwd naar ben is de invloed van interne vervuiling / niet goed werkende sensoren op de levensduur van de kop bij het rijden op LPG. Gisteren weer eens kunnen constateren dat op lange ritten dankzij de 87 graden thermostaat de temperatuurmeter netjes net onder / op het middenste streepje blijft stil staan. In de stad staat ie altijd ietwat hoger. Goed werkend koelsysteem blijft volgens mij ook erg van belang bij een auto op LPG.
Bij mij blijft de naald ook onder het midden. Heb jij een aparte thermostaat ingebouwd?
Dienen de kleppen van een donorkop met geharde klepzetels niet meer gesteld te worden dan?