@TPR, we hebben weer gewonnen met voetbal! wat is het toch leuk om samen te kunnen juichen!
op automaten gebied zijn we geloof ik nog niet zover,
paar puntjes hier:
-dexron3 is er wel als syntheet
-warm gelopen atf moet er altijd uit, syntheet houdt het een paar minuten langer uit op 140 graden
maar de atf draait op meestal 85 graden tot 120 graden in extreme situatie, als je de koppakking opblaast inderdaad niet dan kan het nog warmer worden, en bij andere defecten natuurlijk ook
we hebben het hier over atf en geen motorolie die veel warmer draait,
-lexus automaat houdt het met dezelfde niet syntheet veel langer uit als de gemiddelde volvo
agv betere materiaalkwaliteit kleppenhuis, dat door metaaldeeltjes uitslijt
-additieven vallen niet onder de catagorie synthetisch of niet synthetisch en een half syntheet
met 30procent additief is maar ongeveer 15 procent minder synthetisch als een volsyntheet
-halfsyntheet heeft meer verscheidenheid in moleculen dan volsyntheet en dicht vaak beter af
misschien allemaal wel allemaal meningsverschillen in de marge,
maar wat wij proberen uit te communiceren op dit draadje is dat:
-volvo aw55 en tf80 kleppenhuizen van zacht aluminum zijn
-er veel ijzer en staalgruis meestroomt in de atf agv natuurlijke slijtage van staal van frictieplaten
en allerlei beginnende slijtage aan de koppelomvormer agv keerringslijtages
-en dat die metaaldeeltjes dankzij flushen bij 60.000km bv weer kunnen worden afgetapt
de stabiliteit van alle atffen is tegenwoordig erg goed, en lang voordat de atf veel geoxideerd is,
zitten er onacceptabele hoeveelheden kleine metaaldeeltjes in de atf, en dat betekent dus dat er afgetapt moet worden zelfs als de atf nog helemaal niet geoxideerd is,
je zou dus kunnen zeggen dat de filtertechniek is achtergebleven op de olietechniek,
daarom is de filterindustrie nu ook met een inhaalrace bezig en wordt er veel gepubliceerd,
zelfs als het ultrasuperspecialracesynthetic atf is, want er zit te veel metaal in de atf,
dus de atf moet worden geevacueerd uit de bak, ook als de base oil nog goed is,
ook de overige additives kunnen na 60.000km behoorlijk uitgeput zijn , zelfs als de base oil die je beschrijft nog goed is,
de argumenten die je noemt vinden we dus zeker geen onzin, alleen de nadruk bij VarioClean ligt dus meer op het verwijderen van het toch onvermijdelijk ontstaande metaalslijpsel en minder op het oxidatie en sludge probleem, je zou ons de hardware flushers kunnen noemen terwijl jullie meer de software flushers zijn,
groet,
varioclean
op automaten gebied zijn we geloof ik nog niet zover,
paar puntjes hier:
-dexron3 is er wel als syntheet
-warm gelopen atf moet er altijd uit, syntheet houdt het een paar minuten langer uit op 140 graden
maar de atf draait op meestal 85 graden tot 120 graden in extreme situatie, als je de koppakking opblaast inderdaad niet dan kan het nog warmer worden, en bij andere defecten natuurlijk ook
we hebben het hier over atf en geen motorolie die veel warmer draait,
-lexus automaat houdt het met dezelfde niet syntheet veel langer uit als de gemiddelde volvo
agv betere materiaalkwaliteit kleppenhuis, dat door metaaldeeltjes uitslijt
-additieven vallen niet onder de catagorie synthetisch of niet synthetisch en een half syntheet
met 30procent additief is maar ongeveer 15 procent minder synthetisch als een volsyntheet
-halfsyntheet heeft meer verscheidenheid in moleculen dan volsyntheet en dicht vaak beter af
misschien allemaal wel allemaal meningsverschillen in de marge,
maar wat wij proberen uit te communiceren op dit draadje is dat:
-volvo aw55 en tf80 kleppenhuizen van zacht aluminum zijn
-er veel ijzer en staalgruis meestroomt in de atf agv natuurlijke slijtage van staal van frictieplaten
en allerlei beginnende slijtage aan de koppelomvormer agv keerringslijtages
-en dat die metaaldeeltjes dankzij flushen bij 60.000km bv weer kunnen worden afgetapt
de stabiliteit van alle atffen is tegenwoordig erg goed, en lang voordat de atf veel geoxideerd is,
zitten er onacceptabele hoeveelheden kleine metaaldeeltjes in de atf, en dat betekent dus dat er afgetapt moet worden zelfs als de atf nog helemaal niet geoxideerd is,
je zou dus kunnen zeggen dat de filtertechniek is achtergebleven op de olietechniek,
daarom is de filterindustrie nu ook met een inhaalrace bezig en wordt er veel gepubliceerd,
zelfs als het ultrasuperspecialracesynthetic atf is, want er zit te veel metaal in de atf,
dus de atf moet worden geevacueerd uit de bak, ook als de base oil nog goed is,
ook de overige additives kunnen na 60.000km behoorlijk uitgeput zijn , zelfs als de base oil die je beschrijft nog goed is,
de argumenten die je noemt vinden we dus zeker geen onzin, alleen de nadruk bij VarioClean ligt dus meer op het verwijderen van het toch onvermijdelijk ontstaande metaalslijpsel en minder op het oxidatie en sludge probleem, je zou ons de hardware flushers kunnen noemen terwijl jullie meer de software flushers zijn,
groet,
varioclean