Vandaag eindelijk weer eens tijd gehad om het project verder op te pakken.
Met pakkingreiniger de pakkingsresten van het kleppendeksel verwijderd. Verder zo goed mogelijk de kop intern gereinigd. Maar helaas kan ik niet overal intern goed bij. Iemand misschien een tip hoe de kop brandschoon te krijgen is?
Daarna de lekkende inlaatklep verwijderd met een zelfgemaakte tool en een lijmklem. Wel even oppassen met een lijmklem dat je alleen de klep vast klemt en niet de rand van de verbrandingsruimte raakt. Het beste kan je dit doen door een stevige rubberen rondje te knippen (of een rond blokje hout) en dat op de mond van de lijmklem te bevestigen.
De klep met fijne slijppasta opnieuw ingeslepen en de boel weer gemonteerd. Een beetje vet aan de spie-tjes vergemakkelijkt de montage, doordat ze minder aan 'de wandel' gaan bij de montage. Klepsteel voor montage uiteraard even ingeolied.
Uiteraard meteen de lekkageltest gedaan: gelukt, de klep dicht nu goed af: de benzine blijft nu keurig in de kopholte staan en lekt niet weg!
Overigens heb ik wel een klepveertangenset besteld. Met mijn tooltje werkt het wel, maar duurt wel lang als je 20 kleppen zou willen behandelen. Overigens is dat voor het oefenblok niet nodig, daarvan zijn alle kleppen nu dicht.