Kleppenstoters en tuimelaars

...

Subject:

Re: Kleppenstoters en tuimelaars

· 
Posted: 13.12.2013 - 19:56  ·  #16
Hmm die klinkt nie fijn inderdaad! :'( :'(
volvo88rrvs

Subject:

· 
Posted: 13.12.2013 - 22:44  ·  #17
Dat vond ik dus ook, klepstote vervangen en tuimelaars brengt daar hoop ik verandering in! Voor de rest moet ik zeggen dat ie wel als een speer gaat en geen enkele happering heeft, maar bij koude motor klinkt ie veel beter.
...

Subject:

· 
Posted: 13.12.2013 - 23:11  ·  #18
Mooi man! Super dat het opgelost is!! :love:
jeroenbunte
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 14.12.2013 - 00:42  ·  #19
De mijne klinkt precies hetzelfde. Bij warm licht tikken, koud loopt ie in feite beter/stiller. ben ermee langs een 3 tal dealers geweest en alle 3 zeggen ze dat dit niet het klepstoter probleem is. Bij de dealer in Ede hebben ze hem zelfs op de hand getornd met de oliedop open en dan luisteren ze naar de kleppen, alles oke. Ik vertrouwde het nog niet en heb een techneut van Volvo Nederland gesproken (beetje gebruik gemaakt van het feit dat ik bij de wegenwacht werk) en deze verzekerende mij dat ik rustig kon door rijden met deze lichte tik. om de 20k olie verversen en 0w30 volgens de A5/B5 spec erin.

Ik weet natuurlijk niet hoe handig je bent, maar het vervangen is nog wel ff een dingetje. Mede omdat je distributie eraf moet en alles weer op tijd gezet moet worden.
volvo88rrvs

Subject:

· 
Posted: 14.12.2013 - 10:51  ·  #20
Ik ben wel redelijk handig, en heb het geluk dat een vriend van mij een eigen autobedrijf heeft ! Dus dat word geen probleem, alleen ben ik bang dat de verstuiver zo vast zitten dat ze stuk gaan bij het demonteren. Maar we zullen zien ! Ik heb er nu 5w30 ACEA A3/B4 C3 olie in, met conditioner, op advies van vele volvo dealers, en van tevoren geflusht met Forte

Gr. Marc
jeroenbunte
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 14.12.2013 - 11:06  ·  #21
Quote door volvo88rrvs

Ik ben wel redelijk handig, en heb het geluk dat een vriend van mij een eigen autobedrijf heeft ! Dus dat word geen probleem, alleen ben ik bang dat de verstuiver zo vast zitten dat ze stuk gaan bij het demonteren. Maar we zullen zien ! Ik heb er nu 5w30 ACEA A3/B4 C3 olie in, met conditioner, op advies van vele volvo dealers, en van tevoren geflusht met Forte

Gr. Marc

Okey, ik heb zelf wel al eens de wervelkleppen en binnenzijde van kleppendeksel/inlaatspruitstuk schoon gemaakt. Toen moesten de verstuivers er ook uit. Dat ging bij mij heel makkelijk. Wat eventueel wel zou helpen is een dag of wat van tevoren vast beetje WD40 of kruipolie er tussen laten lopen.

V.w.b. de olie, als je de euro4 D5 met roetfilter en interval van 30k hebt, dat is de D5244T4 dan gebruik je de verkeerde olie. En dat is juist waar de stoters van stuk gaan, alleen schijnen zelfs sommige dealers dat niet goed te weten. De juiste olie is 0W30 volgens A5/B5 specs. Dat zou ook op de sticker onder je motorkap moeten staan. Dan kom je bij Castrol of Shell uit, en misschien nog wel een paar andere zoals eurol of zo.

PS hier mijn motorgeluid warm

Selected quotes for multi-quoting:   0