Quote door volvo88rrvs
Ik ben wel redelijk handig, en heb het geluk dat een vriend van mij een eigen autobedrijf heeft ! Dus dat word geen probleem, alleen ben ik bang dat de verstuiver zo vast zitten dat ze stuk gaan bij het demonteren. Maar we zullen zien ! Ik heb er nu 5w30 ACEA A3/B4 C3 olie in, met conditioner, op advies van vele volvo dealers, en van tevoren geflusht met Forte
Gr. Marc
Okey, ik heb zelf wel al eens de wervelkleppen en binnenzijde van kleppendeksel/inlaatspruitstuk schoon gemaakt. Toen moesten de verstuivers er ook uit. Dat ging bij mij heel makkelijk. Wat eventueel wel zou helpen is een dag of wat van tevoren vast beetje WD40 of kruipolie er tussen laten lopen.
V.w.b. de olie, als je de euro4 D5 met roetfilter en interval van 30k hebt, dat is de D5244T4 dan gebruik je de verkeerde olie. En dat is juist waar de stoters van stuk gaan, alleen schijnen zelfs sommige dealers dat niet goed te weten. De juiste olie is 0W30 volgens A5/B5 specs. Dat zou ook op de sticker onder je motorkap moeten staan. Dan kom je bij Castrol of Shell uit, en misschien nog wel een paar andere zoals eurol of zo.
PS hier mijn motorgeluid warm