Nu zie ik het in mijn omgeving bij meer auto,s......kunststof laat zich toch anders spuiten dan de rest v d auto....met als gevolg in de zon kleur verschil. Ik heb hier ook " last" van. Kun je hier nog wat aan doen?
Nu zie ik het in mijn omgeving bij meer auto,s......kunststof laat zich toch anders spuiten dan de rest v d auto....met als gevolg in de zon kleur verschil. Ik heb hier ook " last" van. Kun je hier nog wat aan doen?
Ja, ja er zijn verschillende kunststof 'opfrismiddelen' in spuitbus in de handel.
Maar zijn deze opfrismiddelen ook voor gespoten bumpers? Weet je op welke anier deze middelen dan werken?
Werking ?
Ik denk een soort indringende vetsubstantie die de kleur optrekt?
Indien het echt een laklaag is dan kun je met gewone autowax er aan gaan polijsten.
Normaliter behoort het 1 kleur te zijn.
Ik heb geen kleurverschil tussen het kunststof en het metaal.
Wel is het belangrijk de juiste materialen te gebruiken.
Op kunststof gebruik je andere primer als op metaal.
De kleur wordt in een keer gespoten.
Op metaal wordt "gewone" blanke lak gespoten, op kunststof gelijke lak, maar dan met weekmaker.
Resultaat, geen kleurverschillen.
Als je een maal kleurverschil hebt, dan lijkt het me niet dat je deze kunt wegpoetsen.
Hangt er wel erg vanaf welke kleur auto je heeft. Zwart is geen ingewikkelde kleur. Grijs tinten worden al moeilijker, daarom zie je die kleur verschillen ook vaker bij grijs getinte of bruine auto,s
Is te proberen met lijnolie maar zelf spuiten of laten spuiten eh liever niet. Maar zag juist voor het meest lelijke onderdeel de achterbumper op Auto-Style een ABS achterbumper beschermlijst nr. GR RBP418. Heeft daar iemand ervaring mee,pasvorm en hechting b.v.? Voor die prijs zou mijn bakkie er weer een stuk netter bijstaan na het poetsen met Meguiars.