Is deze niet zichtbaar?
Naja hierbij in ieder geval de geschreven handleiding de foto's uit de howto heb ik niet meegenomen. Dat vind ik niet zo netjes ivm bandbreedte en mogelijk kosten. Dit alles is natuurlijk eigen risico
Let op! deze howto is dus geschreven voor een v40 en is niet afkomstig van mij
Het reinigen van het rubber vande knoppen zou hetzelfde moeten zijn als bij onze s60 volgens mij.
Mogelijk gemaakt door MyAlexx & Krismazur ® (volvo40forum)
Beste leden,
Hierbij een how to over het cleanen van de kunstof delen in de auto.
Het betreft de delen die een rubberen coating hebben.
Je heb nodig;
- Thinner.
- Katoenen doeken ( oude T-shirts of iets dergelijks )
- Kunstof cleaner ( of iets soort gelijks )
- Kruiskop schroevendraaier.
Stap 1:
Pak een stuk doek en doe er een goeie plons thinner op en zorg er voor dat alle onderdelen wat je wilt cleanen goed vochtig is van de thinner en laat dit ong 1 min staan dat het 1e onderdeel al lichtelijk ingeweekt is. (Als je vermoed er lang mee bezig te zijn kan je het ook 1 voor 1 doen ter voorkoming dat evt het kunstof aantast) mijn ervaring wijst uit dat elk stukje kunstof toch een andere eigenschap kan hebben, dat wil zeggen dat het ene stukje na 5 min. in thinner liggen kan aantasten en het andere knopje niet.
Ik heb zelf wel alles in 1x vochtig gemaakt.
Stap 2.
Het cleanen.
Met een stukje kunststof wat al vochtig is en even heeft gestaan gaan we aan de slag,
Het cleanen is een werkje op zich, ja je leest het goed je moet het goedje met je nagel er af krabbel andere materialen zoals een mesje of iets dergelijks maken krassen.
Je bent er idd een beste tijd zoet mee, en hou het af even in het licht om te kijken of je niet een klein stukje bent vergeten wat je zo op het oog niet ziet maar net in de auto later weer wel, en dan ga je balen.
Tussen door af en toe met een vochtige thinner doek afvegen.
aan het einde ook nog een keer met thinner en daarna met een droog stukje droog wrijven
Stap 3:
Je pakt in mijn geval de kunststof cleaner en een doekje.
Je smeert alle knoppen en kunststof delen wat je wilt gaan behandelen in met een laagje cleaner zo dat het even kan intrekken. (Thinner trekt het vocht en alles eruit)
Als je alles heb ingesmeerd laat je ze allemaal ong. 1 minuut of even langer staan.
Daarna ga je met een doek waar een klein beetje cleaner op zit alle onderdelen in wrijven en aan het einde met een schone doek alles na wrijven.
Zie je evt. nog vuiligheid zitten krab het dan nog even weg en doe er een klein beetje cleaner op voor de glans en verzorging.