Nou, dat verwijderen van een shim is blijkbaar bij een V70 toch wat ingewikkelder dan bij een 850. Er is bijna geen ruimte dus er moet nogal wat uitgebouwd worden. Mijn vaste garage (geen Volvo garage) had er behoorlijk wat problemen mee, ze zijn er bijna een hele dag mee bezig geweest en het resultaat was dat er alsnog een nieuwe koppeling moest worden besteld, na het verwijderen van een shim klikte de koppeling nog steeds maar een tweede keer loshalen lukte niet omdat het schroefdraad waar die 3 boutjes in worden gedraaid om de koppeling los te halen de eerste keer al kapot was gegaan.
Klunzig? Ja waarschijnlijk wel. Nu de nieuwe koppeling erop zit werkt alles weer perfekt, hoewel... meteen toen ik de auto ophaalde hoorde ik een vreemd geluid, zoiets als een gierende belt, de monteur zei dat het niets met de reparatie te maken kon hebben. Maar omdat ik het bij die garage wel effe gezien had, toch maar bij de Volvo dealer om advies gevraagd. M.b.v. een stethoscoop werd duidelijk dat het geluid door de stuurbekrachtigingpomp wordt veroorzaakt. De dealer zei wel dat die pomp wel weggehaald moet zijn om bij de airco koppeling te kunnen komen, maar het leek hem onwaarschijnlijk dat dat ineens tot een lawaaierige pomp leidt. De stuurbekrachtiging werkt verder goed, maakt alleen een gierend geluid.
Is er iemand op het forum die begrijpt wat er aan de hand is of mogelijk gebeurd is?