klik bij indrukken rempedaal

 
 
 
 
 
hendrik38
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 99
Geregistreerd: 12 / 2012
Subject:

klik bij indrukken rempedaal

 · 
Posted: 29.01.2014 - 19:17  ·  #1
Hello people,

Toch al een jaar een volvo v70 uit 2008 on der de bips, maar vandaag voor het eerst viel mij op dat wanneer de automaat in P staat en ik een paar keer op het rempedaal druk bij gestarte auto dat ik een klik hoor. Dit is volgens mij de ontgrendeling van de parkeerstand van de automaat. Als ik namelijk de pook iets aantrek richting de drive en dan pas het rempedaal indruk hoor ik dit tikje niet omdat de pook tegen de " ontgredelingspookje" zit. Mijn vraag aan jullie is, is dit normaal dat je dit klikje hoort of functioneert dit ontgrendelingsmechanisme plots minder waardoor ik hem meer hoor. Heb nl. geen zin om straks ergens te staan en ik krijg hem niet uit de P!

Wie herkent dus dit geluid?
koopje
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heesch ( Noord Brabant )
Leeftijd: 66
Berichten: 601
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: klik bij indrukken rempedaal

 · 
Posted: 29.01.2014 - 19:56  ·  #2
Quote door hendrik38

Hello people,

Toch al een jaar een volvo v70 uit 2008 on der de bips, maar vandaag voor het eerst viel mij op dat wanneer de automaat in P staat en ik een paar keer op het rempedaal druk bij gestarte auto dat ik een klik hoor. Dit is volgens mij de ontgrendeling van de parkeerstand van de automaat. Als ik namelijk de pook iets aantrek richting de drive en dan pas het rempedaal indruk hoor ik dit tikje niet omdat de pook tegen de " ontgredelingspookje" zit. Mijn vraag aan jullie is, is dit normaal dat je dit klikje hoort of functioneert dit ontgrendelingsmechanisme plots minder waardoor ik hem meer hoor. Heb nl. geen zin om straks ergens te staan en ik krijg hem niet uit de P!

Wie herkent dus dit geluid?


Bij mijn S60 hoor ik dit ook en is het een normale verschijning

gr. Andor
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3854
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: klik bij indrukken rempedaal

 · 
Posted: 29.01.2014 - 20:53  ·  #3
Grappig, ik vroeg mij laatst hetzelfde af. Ik drukte voor de gein een paar keer op het pedaal met de motor uit, en toen hoorde ik ook een zachte klik (die hoorde ik vrijwel meteen zodra je het pedaal aanraakt). Tijdens draaien/rijden hoor je het niet
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39870
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: klik bij indrukken rempedaal

 · 
Posted: 29.01.2014 - 21:46  ·  #4
Quote
Bij mijn S60 hoor ik dit ook en is het een normale verschijning

Hier hetzelfde.
hendrik38
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 99
Geregistreerd: 12 / 2012
Subject:

Re: klik bij indrukken rempedaal

 · 
Posted: 30.01.2014 - 09:36  ·  #5
top, dank heren.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0