Mijn rechter aandrijfas maakte al een hele tijd een klikklak geluid. Eén keer bij het remmen naar stilstand en één keer weer bij het optrekken. Bij veel stadsverkeer best wel irritant, maar op lange stukken kan je er mee leven.
Nu had ik al een tijdje een goede gebruikte liggen, maar een bijkomend probleem was dat de as ook nog eens muurvast in het fusee zat.
Dus ook maar een gebruikt fuseestuk besteld, zelfde nummer als eronder zat.
En wetende dat fuseekogels ontzettend vast kunnen zitten, ook maar alvast een nieuwe fuseekogel besteld, nl eentje voor een stalen draagarm. Deze zijn anders qua pasvorm in de draagarm en de kogel welke in het fusee gaat is groter dan die van de aluminium variant.
Maar nu sloeg de verwarring toe....de fuseekogel paste niet in het fuseestuk. Ik had of de verkeerde fuseekogel of het verkeerde fuseestuk. Maar het nummer van het fuseestuk was exact hetzefde hetzelfde als welke er nu onder zat.
Naar Elferink gegaan met fuseestuk en gevraagd om een juiste fuseekogel.
"Ja meneer, maar u hebt het verkeerde fuseestuk voor uw volvo."
Naar huis gegaan met het juiste artikelnummer en een ander fuseestuk besteld. Echter kreeg ik een fusee thuis met weer precies hetzelfde nummer erop welke ik al had liggen..??!!
Ik wou hem al terug sturen, maar toch even kijken of de fuseekogel past. Waarempel, hij past.
Blijkt dat er dezelfde artikelnummers worden gehanteerd voor verschillende onderdelen. Zal nog wel een restvoorraad zijn geweest waar ze gaten in verschillende grootte hebben gefreesd voor de verschillende fuseekogels.
Oke, gisteren op de oprit de hele middag bezig geweest. En omdat toch alles los moest ook maar twee nieuwe draagarmen, twee stabilisatiestangetjes en een nieuwe fuseekogel voor de andere kant besteld. Een nieuw lager rechts had ik ook al een tijdje liggen en kon er ook zo in.
Klus was best te doen, alleen het gedeelte onder de auto viel tegen. De oliekeerring aan de bak was lastig erin te tikken op je rug en met je neus tegen het subframe.
Ook kwam er behoorlijk wat olie uit de bak gelopen. Wat ik geen enkele keer ben tegengekomen op Youtube.
En goed dat ik nieuwe draagarmen had besteld, want één bleek toch al ingescheurd te zijn. Dit was een Meyle HD, vijf jaar geleden gemonteerd en iets meer dan 100dkm mee gereden. Nu heb ik er Febi's onder. Slechts €60,- bij motointegrator.de.
Vanmorgen rondje gereden en het geklikklak schijnt verdwenen te zijn.
Nu had ik al een tijdje een goede gebruikte liggen, maar een bijkomend probleem was dat de as ook nog eens muurvast in het fusee zat.
Dus ook maar een gebruikt fuseestuk besteld, zelfde nummer als eronder zat.
En wetende dat fuseekogels ontzettend vast kunnen zitten, ook maar alvast een nieuwe fuseekogel besteld, nl eentje voor een stalen draagarm. Deze zijn anders qua pasvorm in de draagarm en de kogel welke in het fusee gaat is groter dan die van de aluminium variant.
Maar nu sloeg de verwarring toe....de fuseekogel paste niet in het fuseestuk. Ik had of de verkeerde fuseekogel of het verkeerde fuseestuk. Maar het nummer van het fuseestuk was exact hetzefde hetzelfde als welke er nu onder zat.
Naar Elferink gegaan met fuseestuk en gevraagd om een juiste fuseekogel.
"Ja meneer, maar u hebt het verkeerde fuseestuk voor uw volvo."
Naar huis gegaan met het juiste artikelnummer en een ander fuseestuk besteld. Echter kreeg ik een fusee thuis met weer precies hetzelfde nummer erop welke ik al had liggen..??!!
Ik wou hem al terug sturen, maar toch even kijken of de fuseekogel past. Waarempel, hij past.
Blijkt dat er dezelfde artikelnummers worden gehanteerd voor verschillende onderdelen. Zal nog wel een restvoorraad zijn geweest waar ze gaten in verschillende grootte hebben gefreesd voor de verschillende fuseekogels.
Oke, gisteren op de oprit de hele middag bezig geweest. En omdat toch alles los moest ook maar twee nieuwe draagarmen, twee stabilisatiestangetjes en een nieuwe fuseekogel voor de andere kant besteld. Een nieuw lager rechts had ik ook al een tijdje liggen en kon er ook zo in.
Klus was best te doen, alleen het gedeelte onder de auto viel tegen. De oliekeerring aan de bak was lastig erin te tikken op je rug en met je neus tegen het subframe.
Ook kwam er behoorlijk wat olie uit de bak gelopen. Wat ik geen enkele keer ben tegengekomen op Youtube.
En goed dat ik nieuwe draagarmen had besteld, want één bleek toch al ingescheurd te zijn. Dit was een Meyle HD, vijf jaar geleden gemonteerd en iets meer dan 100dkm mee gereden. Nu heb ik er Febi's onder. Slechts €60,- bij motointegrator.de.
Vanmorgen rondje gereden en het geklikklak schijnt verdwenen te zijn.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).