Quote door apfstijlaart
Quote door Jan-B
Idd. Dit is een onderdeel van een groter plan, nl de bevolking knechten door ze hun auto af te pakken. En zonder enige compensatie een elektrische auto aan te laten schaffen. Vervolgens moeten de banken het volk aan kredieten helpen om dit bewerkstelligen. Zodat het volk koest blijft en tot over hun oren in de schulden zitten. Wat te denken van een warmtepomp a 20.000€
Als ze echt slagen willen maken zouden ze een innovatiefonds moeten vullen in EU verband. Dit om vrachtwagens en schepen schoner te maken. Ik stoot alleen al per week zo’n 2.000 kg CO2 uit. 2.000 kilo per week. Dat is maar 1 vrachtwagen. 104.000 kg per jaar.
Terwijl iemand met een gewone auto slechts 1.000 kg. per jaar (op basis van 10.000 km p.j.)
En laat de grote industrie maar bloeden, er wordt genoeg winst gemaakt. Zij zorgen ervoor om via reclame dat hun producten afgezet worden.
Ik ben het hier mee eens, zelf komende uit de scheepvaart. Uit ervaring op 1 ton MGO stoot je zo 3.20 ton aan CO2 uit, 300 ton CO2 per etmaal is geen uitzondering.
Het probleem is alleen dat er op het moment nog geen beter alternatief is. Wij werken op het moment wel aan LPG, maar dit gaat nog wel even duren.
Waar het land wel aan zou kunnen werken is bijvoorbeeld walstroom voor schepen.
Mijn zoon vaart bij de HAL, die heeft aan boord 4DG’s MAK 12 cilinders en 2 MAK DG’s 6 cilinders. 3 kunnen ze op MGO laten lopen en 3 op HFO. Maar er wordt niet constant op MGO gevaren, alleen in SECA gebieden. Laatst een probleem aan boord moesten ze overschakelen op HFO ivm black out te voorkomen, bij terugkomst in Seattle wel eerst even afreken met de autoriteiten, SECA gebied.
Buiten een SECA gebied mag blijkbaar alles.