Klimaatplannen

Diesel en benzine rijders betalen de rekening

Jan-B
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 60
Subject:

Re: Klimaatplannen

· 
Posted: 22.12.2018 - 10:47  ·  #16
Quote door apfstijlaart

Quote door Jan-B

Idd. Dit is een onderdeel van een groter plan, nl de bevolking knechten door ze hun auto af te pakken. En zonder enige compensatie een elektrische auto aan te laten schaffen. Vervolgens moeten de banken het volk aan kredieten helpen om dit bewerkstelligen. Zodat het volk koest blijft en tot over hun oren in de schulden zitten. Wat te denken van een warmtepomp a 20.000€

Als ze echt slagen willen maken zouden ze een innovatiefonds moeten vullen in EU verband. Dit om vrachtwagens en schepen schoner te maken. Ik stoot alleen al per week zo’n 2.000 kg CO2 uit. 2.000 kilo per week. Dat is maar 1 vrachtwagen. 104.000 kg per jaar.
Terwijl iemand met een gewone auto slechts 1.000 kg. per jaar (op basis van 10.000 km p.j.)

En laat de grote industrie maar bloeden, er wordt genoeg winst gemaakt. Zij zorgen ervoor om via reclame dat hun producten afgezet worden.

Ik ben het hier mee eens, zelf komende uit de scheepvaart. Uit ervaring op 1 ton MGO stoot je zo 3.20 ton aan CO2 uit, 300 ton CO2 per etmaal is geen uitzondering.
Het probleem is alleen dat er op het moment nog geen beter alternatief is. Wij werken op het moment wel aan LPG, maar dit gaat nog wel even duren.
Waar het land wel aan zou kunnen werken is bijvoorbeeld walstroom voor schepen.

Mijn zoon vaart bij de HAL, die heeft aan boord 4DG’s MAK 12 cilinders en 2 MAK DG’s 6 cilinders. 3 kunnen ze op MGO laten lopen en 3 op HFO. Maar er wordt niet constant op MGO gevaren, alleen in SECA gebieden. Laatst een probleem aan boord moesten ze overschakelen op HFO ivm black out te voorkomen, bij terugkomst in Seattle wel eerst even afreken met de autoriteiten, SECA gebied.
Buiten een SECA gebied mag blijkbaar alles.
apfstijlaart
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 37
Homepage: apfstijlaart.com
Subject:

· 
Posted: 22.12.2018 - 10:58  ·  #17
Quote door Jan-B

Quote door apfstijlaart

Quote door Jan-B

Idd. Dit is een onderdeel van een groter plan, nl de bevolking knechten door ze hun auto af te pakken. En zonder enige compensatie een elektrische auto aan te laten schaffen. Vervolgens moeten de banken het volk aan kredieten helpen om dit bewerkstelligen. Zodat het volk koest blijft en tot over hun oren in de schulden zitten. Wat te denken van een warmtepomp a 20.000€

Als ze echt slagen willen maken zouden ze een innovatiefonds moeten vullen in EU verband. Dit om vrachtwagens en schepen schoner te maken. Ik stoot alleen al per week zo’n 2.000 kg CO2 uit. 2.000 kilo per week. Dat is maar 1 vrachtwagen. 104.000 kg per jaar.
Terwijl iemand met een gewone auto slechts 1.000 kg. per jaar (op basis van 10.000 km p.j.)

En laat de grote industrie maar bloeden, er wordt genoeg winst gemaakt. Zij zorgen ervoor om via reclame dat hun producten afgezet worden.

Ik ben het hier mee eens, zelf komende uit de scheepvaart. Uit ervaring op 1 ton MGO stoot je zo 3.20 ton aan CO2 uit, 300 ton CO2 per etmaal is geen uitzondering.
Het probleem is alleen dat er op het moment nog geen beter alternatief is. Wij werken op het moment wel aan LPG, maar dit gaat nog wel even duren.
Waar het land wel aan zou kunnen werken is bijvoorbeeld walstroom voor schepen.

Mijn zoon vaart bij de HAL, die heeft aan boord 4DG’s MAK 12 cilinders en 2 MAK DG’s 6 cilinders. 3 kunnen ze op MGO laten lopen en 3 op HFO. Maar er wordt niet constant op MGO gevaren, alleen in SECA gebieden. Laatst een probleem aan boord moesten ze overschakelen op HFO ivm black out te voorkomen, bij terugkomst in Seattle wel eerst even afreken met de autoriteiten, SECA gebied.
Buiten een SECA gebied mag blijkbaar alles.

Ja dat klopt... buiten de SECA's gaan we op het moment nog steeds over op HFO/IFO. Gelukkig is bijna overal in elk geval langs de kust een SECA. Het worden er steeds meer.
Het mooie van de nieuwere schepen is dat deze een aparte brandstof module per DG hebben(in plaats van een module per machine kamer), op deze manier kan je per DG beslissen op wat voor brandstof je vaart.

De AIDA schepen die elke week in Rotterdam dokken liggen langszij met een LPG vrachtwagen aangekoppeld, grappig genoeg kunnen zij geen LPG meenemen maar wel gebruiken...
11KV walstroom zou natuurlijk nog beter zijn.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 22.12.2018 - 11:02  ·  #18
Co² is gewoon de nieuwe melkkoe, dikke business

hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 22.12.2018 - 11:05  ·  #19
Dat er wat moet gebeuren begrijpen denk ik de meeste mensen wel
Maar dat de grote jongens buitenschot moeten blijven dat begrjijpt niemand.

Waarom betaald shell geen winstbelasting?
En waarom wil Rutte zo graag belastingen opheffen voor de aandeelhouders?

Als de overheid zo graag dingen wil verbeteren kunnen ze dat beter groot doen.
Europees. (Ook met de vliegtax)
De lucht waait vanuit Polen echt wel deze kant op..... en daar staan meer kolencentrales dan waar dan ook.

Samen met goed, uitgebreid en zeer betaalbaar openbaar vervoer. (Gratis)
Warmtepompen hebben helemaal niks temaken met co2. De grootste laaienlichterij is dat.
Want waarom is Spanje juist bezig om zijn gas netwerk uit te breiden., goedkoop en schoon.
En wij moeten van het gas af.

Dat heeft maar 1 reden.
Geld geld en nog eens geld.
De overheid wil dat we geld gaan uitgeven aan dit soort zaken, dat is nl goed voor het bedrijfsleven.
Installateurs die duizenden extra gaan verdienen met deze onzin.

Electrische auto's zijn bere vervuilend, misschien niet het rijden maar wel de accu's en stroomopwekking in centrales.
Waterstof is een veel betere manier. Alleen eerst moet er nog veel geld verdient worden aan de electrische auto.

Persoonlijk.....
Ik heb zonnepanelen, led verlichting huis laten isoleren hr++ hr ketel.
Want ook ik ben van mening dat er wat moet gebeuren.

Maar europees geregeld icm het beste openbaar vervoer van europa.
VolvoV70Jeff
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 22.12.2018 - 11:08  ·  #20
Quote door hermanusb

Dezelfde overheid die ons dit aandoet bouwt op dit moment een gigantische kolencentrale, die gaat volgens mij in Groningen gezet worden.
Hoeveel co2 stoot zo'n centrale uit?

En waarom.......
Omdat de VS gevraagd heeft om geen gas uit Rusland te importeren.
De rest van Europa lacht zich de ballen uit de broek om dit soort dingen.

7 euro vliegtax ipv 200 pp.
Schiphol moet uitbreiden en hiervoor moet Lelystad extra vluchten gaan doen.

Iemand rijd met de auto naar spanje en betaald daarvoor bwv spreken 300 euro aan belasting. Dat zit in de brandstof accijns.
Maar met het vliegtuig gaat dat 7 euro worden,

Een cruiseschip in de haven van Rotterdam doet meer uitstoot dan zo ongeveer alle auto's in rotterdam samen.

We laten ons naaien door de politiek die we jaar na jaar zelf kiezen.
De VVD.
Alles voor de bedrijven, niks voor de mensen.

Precies dit! Goed beschreven Herman
Jan-B
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.12.2018 - 09:26  ·  #21
Wij zijn 'goed' bezig voor het milieu, gisterenavond alleen al 3 kwartier bezig geweest om onze Zoe te voorzien van verse stroom. De eerste laadpaal, die we altijd gebruiken, was bezet. Nadat we er 4 hadden geprobeerd (niet compatibel voor de Zoe) was de 5de wel goed. Half uur teruglopen naar huis en vanmorgen een half uur heen.
Lekker bezig voor 238 km 'goed bezig zijn'.
bartk
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 23.12.2018 - 09:40  ·  #22
Kon je hem niet aansluiten, of werkte de pas niet ?

Maar dit is dus precies waar ik al bang voor was, dat niet door de bedrijven opgelost wordt.
Ik had een collega die zelfs een overnachting moest doen omdat ze geen laad paal kon vinden die met haar kaart werkte.
De overheid moet hier echt iets aan gaan doen, dat betekent dat die
palen allemaal met een bank pas moeten werken.
Jan-B
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.12.2018 - 09:50  ·  #23
De aansluiting was goed en de pas werd ook geaccepteerd, maar de laadpalen, in dit geval van Pitpoint, laden geen Zoe op. We hebben al deze issues gemeld bij ze, via de app NewMotion, hier staan alle laadpalen van Europa in.
En nu maar hopen dat het gefixt wordt.

Op zo'n moment denk je wel van, 'Oeps het milieu'.

Wat betreft dat idee met de bankpas, gaat denk ik niet. Omdat 9 van 10 auto's die laden, lease is, en dus de bankpas op het bedrijf zou moeten staan.
Jij kan je dan wel voorstellen wat er dan gebeurd.
jpandriesse
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.12.2018 - 12:05  ·  #24
Bij de onbemande pomp kan je ook betalen met zowel (lease) tankpas als bankpas, zo ingewikkeld hoeft dat niet te zijn.
Jan-B
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.12.2018 - 13:01  ·  #25
Quote door jpandriesse

Bij de onbemande pomp kan je ook betalen met zowel (lease) tankpas als bankpas, zo ingewikkeld hoeft dat niet te zijn.

Ik denk dat boekhouding dit wel ingewikkeld vindt. Alsmede de fiscus.
jpandriesse
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.12.2018 - 13:48  ·  #26
Want, waarom is dat ingewikkelder dan bij fossiele brandstoffen?
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 26.12.2018 - 14:17  ·  #27
Dit dekt aardig de lading......
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
BBS
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 26.12.2018 - 14:34  ·  #28
Ik hoop echt van ganser harte dat ze hele plan zoals het er nu ligt afschieten in de eerste kamer.
Want dit plan is gewoon voor Jan met de Pet niet meer maandelijks op te brengen. Mensen gaan, danwel moeten, massaal de hand op de knip houden en binnen no-time zit BV Nederland in de diepste crisis ooit. Simpel omdat mensen geen rooie rotcent meer overhouden.

Ik mag hopen dat dit scenario diep doordringt in Den Haag......
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 26.12.2018 - 23:47  ·  #29
Mooi plaatje Walter, ik download hem even (Y)
PepijnZ
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.01.2019 - 22:05  ·  #30
Kleine bijdrage want er is al veel gezegd: CO2 is simpelweg helemaal niet de oorzaak van stijging van de temperaturen.
Methaan (wat o.a. veel in de scheten en boeren van koeien zit) is een vele malen krachtiger broeikasgas, maar daar hoor je niets over.
Verder is nog steeds zeer twijfelachtig in hoeverre de mens de oorzaak is van de stijging van temperaturen.

Los daarvan beslaat de Nederlandse bevolking maar 0.226% van de totale wereldbevolking. Dus zo groot zal onze impact niet zijn.
Daarnaast wordt er in oplossingen gezocht binnen 10% van de veroorzakers (aangenomen percentage) om 100% van het probleem op te lossen...
Leuk bedacht, uitvoering gewoon door de strot gedrukt, effect totaal onverwacht toch wat laag.
Na zure regen, gat in de ozonlaag weer een nieuwe Hoax.
Just my 2 cents

Selected quotes for multi-quoting:   0