Klimaatplannen

Diesel en benzine rijders betalen de rekening

Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

Re: Klimaatplannen

· 
Posted: 20.01.2019 - 02:24  ·  #31
Ik denk dat co2 er helemaal niets mee te maken heeft.
Onze planeet is altijd afhankelijk geweest van de zon, en due bepaald juist wat de aarde doet. Dat lijkt nu ook het geval.
De zon heeft activiteit, de temperatuur op aarde wordt hoger, en als gevolg daarvan stijgt de co2, en niet andersom.
De natuur kan een co2 molecul afbreken in 100.000 jaar, een schijntje bij die 4.600.000.000 jaar.
De overheden van meerdere landen misbruiken het om geld mee binnen te harken, onderzoeken worden gemanipuleerd, en hele volkstammen die niet voor zich zelf kunnen denken lopen er achteraan.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 20.01.2019 - 08:14  ·  #32
En het ergste is dat ze o.a. de dieselrijders als zondebok aanwijzen.
Het komt nog zover dat je straks op een of andere zuid-franse camping je dieselauto buiten de poort moet laten staan, terwijl de benzine-rijders hun auto voor hun mobilhome mogen parkeren.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 20.01.2019 - 11:22  ·  #33
Zou dat ook niet te maken hebben met het feit dat veel kilometers op benzine rijden meer belasting oplevert?
Wil niet per se overkomen als complotdenker maar als je heel zwart wit in geld gaat denken, zou ik het de dieselrijder ook moeilijk maken.
En als je maar vaak genoeg roept dat benzine beter is voor het milieu gaan grote bedrijven wel over, en uiteindelijk met deze idiote regels wordt je als particulier bijna gedwongen.
Ik geloof niet dat benzine zo veel schoner is dan diesel. En tegen de tijd dat alle dieselrijders over zijn op benzine zijn we aardig wat €'s in de schatkist verder.

PepijnZ, nog even en ze komen met methaanheffing op koeien o.O
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 20.01.2019 - 11:46  ·  #34
Wij produceren ook methaan 😄 hou er maar eens een vuurtje bij.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 20.01.2019 - 12:40  ·  #35
Quote door Jeroen

Zou dat ook niet te maken hebben met het feit dat veel kilometers op benzine rijden meer belasting oplevert?

Zat ook al eens te bedenken dat de 130 zones ook tweeslachtig zijn, ten eerste krijg je credits als bestuurder omdat velen dat graag willen, en ten tweede levert het meer accijns op omdat het verbruik bij 130 hoger is. Als het milieu echt zo belangrijk was dan moesten we overal max. 80 per uur rijden, dan is een auto het zuinigst en stoot deze het minste uit. Maar ja dat levert te weinig op. Daarom komt er ook geen algeheel vuurwerkverbod, ondanks alle milieuschade, kijk eens hoeveel btw dat opbrengt die vuurwerkverkoop.
Bottom line: het gaat alleen maar om het geld.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 20.01.2019 - 12:48  ·  #36
Quote door ohz274

En het ergste is dat ze o.a. de dieselrijders als zondebok aanwijzen.
Het komt nog zover dat je straks op een of andere zuid-franse camping je dieselauto buiten de poort moet laten staan, terwijl de benzine-rijders hun auto voor hun mobilhome mogen parkeren.

Elke auto heeft op enige wijze uitstoot.
Is het niet dat er ergens stroom opgewekt moet worden wat co2 uitstoot heeft.

Een diesel stoot Nox uit wat voor mens en dier nu eenmaal slecht is.
En de verstokte dieselrijder gaat dan ook nog maatregelen nemen om nog meer van die kwalijke stoffen uit te stoten want het is of een dure reparatie of het millieu verpesten.

Dan kiezen ze voor het laatste.
Het is DE reden dat ik op lpg ben gaan rijden.

Is ook vervuilend maar echt minder vervuilend dan diesel of benzine.

Nu de klimaatplannen.

Die zijn te belachelijk voor woorden zolang de grote vervuilers buitenschot blijven.
Dus scheepvaart, luchtvaart en de rest van de industrie zouden ze OOK moeten aanpakken.

En als laatste, ja ook de mensheid moet iets doen....
Maar als klein rot landje alleen heeft dat weinig zin.
We helpen de hele economie naar de bliksem met deze plannen zoals ze er nu liggen.

We starten een nieuwe politieke partij op.
BraboFrits
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 68
Subject:

· 
Posted: 20.01.2019 - 12:51  ·  #37
Quote door Walterj

Uiteraard.

Zodra er goede en betaalbare accu's zijn wil ik ook best aan de zonnepanelen. Het terugleveren van teveel opgewekte elektriciteit wordt steeds onaantrekkelijker. Daarom wil ik graag zelf mijn overdag opgewekte elektriciteit 's avonds zelf weer gebruiken.
Wedden dat als iedereen zonnepanelen en el. auto's heeft dat de overheid dan 'zonnebelasting' gaat heffen berekent naar het aantal uren zon per dag over een bepaalde periode? Het geld moet immers binnen blijven stromen...
Een van de meest belachelijke belastingen vind ik nog steeds de vermakelijkheidsbelasting. Stel je voor dat we zomaar plezier hebben zonder dat de overheid daarvan financieel mee kan profiteren....
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 20.01.2019 - 12:56  ·  #38
Quote door FritsieV70

Quote door Walterj

Uiteraard.

Zodra er goede en betaalbare accu's zijn wil ik ook best aan de zonnepanelen. Het terugleveren van teveel opgewekte elektriciteit wordt steeds onaantrekkelijker. Daarom wil ik graag zelf mijn overdag opgewekte elektriciteit 's avonds zelf weer gebruiken.
Wedden dat als iedereen zonnepanelen en el. auto's heeft dat de overheid dan 'zonnebelasting' gaat heffen berekent naar het aantal uren zon per dag over een bepaalde periode? Het geld moet immers binnen blijven stromen...
Een van de meest belachelijke belastingen vind ik nog steeds de vermakelijkheidsbelasting. Stel je voor dat we zomaar plezier hebben zonder dat de overheid daarvan financieel mee kan profiteren....

Opslag van stroom klinkt leuk en is volledig onhaalbaar.

Reken maar eens uit.
Ik wek in de zomer ca 2000 kwh op die ik wil opslaan om in de winter te gebruiken.
In het voorjaar en najaar verbruik ik wat ik gelijk opwek.

2000kwh in accu's is een heel arsenaal accu's die een gigantisch kapitaal gaan kosten en zeer veel ruimte innemen,

Ik zou niet graag naast iemand wonen die 500 of meer accu's in zijn schuur heeft staan.
bartk
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 20.01.2019 - 14:21  ·  #39
Quote door ohz274

Gaat niet niet zo gauw gebeuren in frankrijk, de Franse rijde Veel meer diesel dan wij zeker in de alpen, die benzine auto's gaan veel te slecht de berg op turbo dieseltjes veel beter.

Selected quotes for multi-quoting:   0