Klimaatplannen

Diesel en benzine rijders betalen de rekening

hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

Klimaatplannen

· 
Posted: 21.12.2018 - 09:32  ·  #1
Plannen zijn bekend.
Diesel en benzine rijders gaan voor een groot deel opdraaien voor de plannen vanndemoverheid.
volvo355
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 25
Homepage: volvov70forum.nl
Subject:

Re: Klimaatplannen

· 
Posted: 21.12.2018 - 09:34  ·  #2
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 21.12.2018 - 09:50  ·  #3
Quote door hermanusb

Plannen zijn bekend.
Diesel en benzine rijders gaan voor een groot deel opdraaien voor de plannen vanndemoverheid.

Oftewel 99% van de autobezitters 😉
Jan-B
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 60
Subject:

· 
Posted: 21.12.2018 - 09:56  ·  #4
Quote door ohz274

Quote door hermanusb

Plannen zijn bekend.

Diesel en benzine rijders is wat anders dan autobezitters. Maw wie is er weer de sjaak? Tuurlijk, Jan met de pet, die met z’n auto naar het werk moet en zoals altijd blijven leaserijders buiten schot.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.12.2018 - 09:57  ·  #5
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.12.2018 - 09:58  ·  #6
Quote door Jan-B

Quote door ohz274

Quote door hermanusb

Plannen zijn bekend.

Diesel en benzine rijders is wat anders dan autobezitters. Maw wie is er weer de sjaak? Tuurlijk, Jan met de pet, die met z’n auto naar het werk moet en zoals altijd blijven leaserijders buiten schot.

Begreep dat de VVD nog niet eens is met deze plannen.

Toch wel weer jammer dat een oud PVDA man al deze plannen verzint.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 21.12.2018 - 10:18  ·  #7
Zo gaat het toch altijd, degene die het kunnen betalen profiteren van gunstige subsidies en kortingen. De meerderheid, die geen nieuwe elektrische auto kan kopen (of investeren in zonnepanelen etc), of leasen is de sjaak. Ga toch eerst is langs bij de grote corporates. The rich get ritcher and the poor get poorer.
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 21.12.2018 - 10:38  ·  #8
Ach, politici met plannen. Wedden dat het weer proefballonnetjes zijn. Het zijn net managers die alleen maar met Excel overweg kunnen en beslissingen nemen op wat ze door hun onderknuppels laten influisteren.

Ten eerste, het probleem wat je moet oplossen is mobiliteit. Het meeste verkeer is woon-werkverkeer en dat kun je prima oplossen met kwalitatief beter openbaar vervoer en fietsen, en aansluitingen van verschillende modaliteiten.(*) Jongeren kiezen steeds minder voor de auto, de auto wordt steeds minder als statussymbool gezien, met uitzondering van bepaalde migrantengroepen waar je een loser bent als je fietst. Daarnaast is het ook wel een goed idee om woningen te bouwen waar werk is, door de enorme vraag naar woningen (niet alleen door mensen die er in willen wonen) schieten de prijzen de lucht in, er is niks te vinden voor starters, jongeren zijn zwaar de griep momenteel.

Ten tweede, de rekening voor de "vergroening" (wat een jeukwoord) komt bij de mensen met de laagste inkomens te liggen. Hoe meer geld je hebt, hoe minder pijn het doet als je per maand meer geld kwijt bent aan belastingen of een auto duurder wordt. Dat geldt niet alleen voor auto's trouwens, ik ben nu 2 tientjes per maand meer kwijt aan energie door de verhoogde belastingen.

Ten derde, wat mij van een elektrische auto afhoudt (ik behoor tot de bevoorrechte elite die er via zijn werkgever eentje relatief goedkoop kan leasen) is het feit dat ik 'm bijna nergens kan opladen. Aan huis opladen kan niet omdat ik geen eigen oprit heb, oplaadpunten bijbouwen gebeurt heel langzaam, de weinige oplaadpunten in de buurt worden bezet gehouden door laadpaalklevers en een snellaadstation (FastNed) wordt niet vergoed door mijn werkgever, die kosten namelijk de hoofdprijs.

Edit: ik was mijn conclusie vergeten. Ik vind dat je de mensen keuze moet geven, en voor het milieu moet zorgen door een goed alternatief te bieden, niet door te straffen. De beste verandering komt van onderaf, vanuit de mensen zelf.

(*) Gisteren bracht ik mijn 480 naar Poika, ik had geen vervoer naar huis geregeld, dus moest met de bus eerst helemaal naar Schiphol voordat ik met de trein naar Utrecht kon. Kon ook via Alphen a/d Rijn maar dan was ik 20 minuten langer onderweg. De bus had USB contacten om mijn telefoon op te laden en een en ander sloot goed op elkaar aan. Buiten de spits is het openbaar vervoer verrassend comfortabel, maar ik kan me voorstellen dat je in de spits niet blij wordt.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.12.2018 - 10:54  ·  #9
Zolang de industrie in dit plan niet meer hoeft te betalen......
Zijn de mensen met 30 tot 60K per jaar de klos.

Alles wat minder heeft krijgt kortingen die door deze groep opgebracht moeten worden.
Alles wat meer heeft boeit het totaal niet.
eric27
VolvoV70forum member
Geslacht:
Homepage: autorijschooletimm…
Subject:

· 
Posted: 21.12.2018 - 12:30  ·  #10
Ach ja die man van de PVDA moet ze een schop en een schoffel geven dan heb je er misschien nog wat aan.
Zijn ze dankzij hem ook niet zo groot en toen o zo klein geworden?
V70R^2
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 21.12.2018 - 13:03  ·  #11
En ondertussen allemaal doen alsof CO2 een of ander gifgas is, de burger in ons landje levert echt geen bijdrage meer aan de vervuiling op deze wereld.

Gewoon rustig doorgaan zoals we nu doen, de huidige geforceerde vooruitgang zal achteraf blijken is ook gewoon zinloos, en misschien wel funest voor ons.

De onderste laag is nu echt de Sjaake en de tijden van welvaart welke wij hebben gekend kunnen zomaar voorbij zijn als we niet heel snel normaal gaan doen.
Jan-B
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 60
Subject:

· 
Posted: 21.12.2018 - 13:20  ·  #12
Idd. Dit is een onderdeel van een groter plan, nl de bevolking knechten door ze hun auto af te pakken. En zonder enige compensatie een elektrische auto aan te laten schaffen. Vervolgens moeten de banken het volk aan kredieten helpen om dit bewerkstelligen. Zodat het volk koest blijft en tot over hun oren in de schulden zitten. Wat te denken van een warmtepomp a 20.000€

Als ze echt slagen willen maken zouden ze een innovatiefonds moeten vullen in EU verband. Dit om vrachtwagens en schepen schoner te maken. Ik stoot alleen al per week zo’n 2.000 kg CO2 uit. 2.000 kilo per week. Dat is maar 1 vrachtwagen. 104.000 kg per jaar.
Terwijl iemand met een gewone auto slechts 1.000 kg. per jaar (op basis van 10.000 km p.j.)

En laat de grote industrie maar bloeden, er wordt genoeg winst gemaakt. Zij zorgen ervoor om via reclame dat hun producten afgezet worden.
apfstijlaart
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 37
Homepage: apfstijlaart.com
Subject:

· 
Posted: 22.12.2018 - 10:10  ·  #13
Quote door Jan-B

Idd. Dit is een onderdeel van een groter plan, nl de bevolking knechten door ze hun auto af te pakken. En zonder enige compensatie een elektrische auto aan te laten schaffen. Vervolgens moeten de banken het volk aan kredieten helpen om dit bewerkstelligen. Zodat het volk koest blijft en tot over hun oren in de schulden zitten. Wat te denken van een warmtepomp a 20.000€

Als ze echt slagen willen maken zouden ze een innovatiefonds moeten vullen in EU verband. Dit om vrachtwagens en schepen schoner te maken. Ik stoot alleen al per week zo’n 2.000 kg CO2 uit. 2.000 kilo per week. Dat is maar 1 vrachtwagen. 104.000 kg per jaar.
Terwijl iemand met een gewone auto slechts 1.000 kg. per jaar (op basis van 10.000 km p.j.)

En laat de grote industrie maar bloeden, er wordt genoeg winst gemaakt. Zij zorgen ervoor om via reclame dat hun producten afgezet worden.

Ik ben het hier mee eens, zelf komende uit de scheepvaart. Uit ervaring op 1 ton MGO stoot je zo 3.20 ton aan CO2 uit, 300 ton CO2 per etmaal is geen uitzondering.
Het probleem is alleen dat er op het moment nog geen beter alternatief is. Wij werken op het moment wel aan LPG, maar dit gaat nog wel even duren.
Waar het land wel aan zou kunnen werken is bijvoorbeeld walstroom voor schepen.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.12.2018 - 10:29  ·  #14
Dezelfde overheid die ons dit aandoet bouwt op dit moment een gigantische kolencentrale, die gaat volgens mij in Groningen gezet worden.
Hoeveel co2 stoot zo'n centrale uit?

En waarom.......
Omdat de VS gevraagd heeft om geen gas uit Rusland te importeren.
De rest van Europa lacht zich de ballen uit de broek om dit soort dingen.

7 euro vliegtax ipv 200 pp.
Schiphol moet uitbreiden en hiervoor moet Lelystad extra vluchten gaan doen.

Iemand rijd met de auto naar spanje en betaald daarvoor bwv spreken 300 euro aan belasting. Dat zit in de brandstof accijns.
Maar met het vliegtuig gaat dat 7 euro worden,

Een cruiseschip in de haven van Rotterdam doet meer uitstoot dan zo ongeveer alle auto's in rotterdam samen.

We laten ons naaien door de politiek die we jaar na jaar zelf kiezen.
De VVD.
Alles voor de bedrijven, niks voor de mensen.
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.12.2018 - 10:41  ·  #15
Of het allemaal eerlijk is verdeeld nee , maar dat er wat moet gebeuren ja .

En het argument dat alleen de kleintjes de pineut zijn , vind ik geen argument , alle kleine beetjes helpen , en dat een ander het niet doet is geen excuus .

Jammer is dat ieder weer alleen naar zijn eigen straatje kijkt , en het alleen om GELD gaat , wat dat betreft is het hier op het forum niets anders .

EN is onze regering uiteindelijk een mooie afspiegeling van de samenleving , dat klopt dus aardig , en helaas , je zou willen dat er is een goede visie kwam met grote stappen , en dan moeten we maar wat minder , altijd maar meer en meer is onhoudbaar , de planeet groeit niet en is wat het is , we moeten het er mee doen en het leefbaar houden .

Selected quotes for multi-quoting:   0