Hoi,
Al een poosje aan het zoeken naar een "klonk"- geluid ergens aan de bestuurderszijde (denk ik) tijdens optrekken en remmen. Ook bij drempels is het goed te horen. Sturen lijkt er verder niet echt wat mee te maken te hebben.
Ik ben met name op zoek naar methodes om te testen wat het kan zijn, zonder random onderdelen te vervangen.
Tot dusver gedaan:
~2015 draagarmen vervangen. Fuseekogels niet
~2017 voorste motorsteun lek en vervangen
~2019 achterste motorsteun NIET lek (vacuum) maar wel ingezakt en vervangen. Versnellingsbaksteun vervangen (was "öp" dus dacht het probleem gevonden te hebben), torsiesteun bovenkant motor vervangen, rechter motorsteun vervangen.
Klonk is er nog steeds.
Volvomonteur erin rond laten rijden (31 euro voor kwartier expertise), hij wees de subframe steunen aan. Gisteren bekeken, maar ik weet niet waar ik naar moet kijken of ze zijn nog redelijk tot goed in orde (geen scheuren, geen duidelijk metaal-op-metaal slijtsporen, etc).
Er leek mogelijk een scheurtje in de laatste foto te zitten, maar met een stang in de binnencilinder en dan flink torderen leverde geen wijkend rubber op: alles leek prima aan elkaar te zitten. Dus misschien is het domweg een randje van het gieten van het rubber.
Ideeën welkom!!! Ik heb al nieuwe bussen voor de oude draagarmen, fuseekogels en 'droplinks' (weet even de Nederlandse naam niet voor de 25cm lange rechtopstaande stangetjes iets achter de vooras). maar ik zou liever weten wat er is voor ik alles er maar domweg op ga schroeven.
Al een poosje aan het zoeken naar een "klonk"- geluid ergens aan de bestuurderszijde (denk ik) tijdens optrekken en remmen. Ook bij drempels is het goed te horen. Sturen lijkt er verder niet echt wat mee te maken te hebben.
Ik ben met name op zoek naar methodes om te testen wat het kan zijn, zonder random onderdelen te vervangen.
Tot dusver gedaan:
~2015 draagarmen vervangen. Fuseekogels niet
~2017 voorste motorsteun lek en vervangen
~2019 achterste motorsteun NIET lek (vacuum) maar wel ingezakt en vervangen. Versnellingsbaksteun vervangen (was "öp" dus dacht het probleem gevonden te hebben), torsiesteun bovenkant motor vervangen, rechter motorsteun vervangen.
Klonk is er nog steeds.
Volvomonteur erin rond laten rijden (31 euro voor kwartier expertise), hij wees de subframe steunen aan. Gisteren bekeken, maar ik weet niet waar ik naar moet kijken of ze zijn nog redelijk tot goed in orde (geen scheuren, geen duidelijk metaal-op-metaal slijtsporen, etc).
Er leek mogelijk een scheurtje in de laatste foto te zitten, maar met een stang in de binnencilinder en dan flink torderen leverde geen wijkend rubber op: alles leek prima aan elkaar te zitten. Dus misschien is het domweg een randje van het gieten van het rubber.
Ideeën welkom!!! Ik heb al nieuwe bussen voor de oude draagarmen, fuseekogels en 'droplinks' (weet even de Nederlandse naam niet voor de 25cm lange rechtopstaande stangetjes iets achter de vooras). maar ik zou liever weten wat er is voor ik alles er maar domweg op ga schroeven.