Het kraken van de stoel in de bochten is (voorlopig) weg na smeren van de scharnierpunten. Ik heb op Google gezocht op "Volvo s60 creaking driver seat" en als een van de hits kwam de link naar de UK Volvo forums
http://www.volvoforums.org.uk/archive/index.php/t-45763.html
Hieruit lijkt dat e.e.a. opgelost kan worden door het smeren met een PFTE smeermiddel. Omdat ik nog zo'n busje had staan (Kroon Tefspray) leek me dat een stuk eenvoudiger om mee te beginnen dan demontage van stoel en bekleding. Om een beetje bij de scharnierpunten van de rugleuning te komen heb ik de stoel helemaal naar voren geschoven, de voorkant van de zitting helemaal naar beneden en rugleuning helemaal naar achteren gedraaid. Door de openingen kun je de scharnierpunten smeren. Zie onderstaande foto. Vervolgens de rugleuning een paar keer helemaal naar voren en weer naar achteren gedraaid.
Na het smeren een proefritje gemaakt door de wijk (vol met drempels en rotondes) geen kraak of tik meer gehoord

.
Op het bovengenoemde forum wordt ook aangegeven dat het na een maand het kraken bij sommige weer terug kwam. Nog even afwachten dus of het "echt" is opgelost