Quote door [-Tom-]
Quote door Arnoud_
Quote
Weet niet hoe de stuurgeometrie van het P2 chassis precies ontworpen/bedacht is, maar b.v. bij de 7/9-serie is het algemeen bekend dat de voorwielen bij maximale stuuruitslag redelijk wringen, daarvan is de stuurgeometrie bewust niet helemaal volgens het Ackerman principe, om zo een hele kleine draaicirkel te kunnen verkrijgen
Nou, het verkrijgen van een hele kleine draaicirkel met onze modellen is in ieder geval jammerlijk mislukt
Ja, dat kun je wel zeggen
Ik zou het geen mislukken willen noemen, eerder het vinden van een compromis. Er wordt uitgegaan van de optimale waarde van camber en caster tijdens rijden. En een auto die meer dan 99% rechtuit rijdt, moet dan zijn optimale waarde hebben. En dan het wringen en geluid produceren tijdens minimale hoeveelheid kilometers tijdens manoeuvreren op de koop toenemen. Die stuuruitslag wordt zelfs nog beperkt door uitslag begrenzers, die naar mate de wieldiameter groter wordt, dikker worden.
Overigens de verwijzing naar de 7 en 9 serie gaat mank, omdat we daar over achterwiel aangedreven bolides praten, waar geheel andere voorwiel geometrie toegepast werd. Maar je hebt gelijk, als je de wieluitslag van een 7 serie vergelijkt met een S60/V70/S80 zeker met grote wielen, dan is het een sloepje t.o.v. een oceaanstomer!