Knipper- en alarmlicht blijft hangen

af en toe

joestemenke
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 60
Subject:

Knipper- en alarmlicht blijft hangen

· 
Posted: 08.04.2020 - 13:41  ·  #1
Tijd voor het volgende dingetje aan mijn V70 2.5T uit 97

Het knipperlicht blijft, na een tijdje rijden, vaak hangen op 'aan'. Links of rechts maakt niet uit.
Als dat zo is dan werkt het alarmknipperen ook niet, blijft dan ook constant aan als ik de alarmlichten aan zet. Zet ik de auto uit en start hem weer dan doet het zaakje het weer prima voor een bepaalde tijd.

(Ik kan de lampjes dan wel laten knipperen maar dan moet ik de hendel op en neer bewegen en dat is best lastig af en toe... :D )

Waarschijnlijk moet ik de knipperautomaat even uit elkaar prutsen, wie weet waar ik die ga vinden?

Dank, Frank
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: Knipper- en alarmlicht blijft hangen

· 
Posted: 08.04.2020 - 15:00  ·  #2
Heb je een CFE (Canbus Function Extender)? Ik weet niet of die voor jouw auto al beschikbaar is, maar die zorgen bij de P2 modellen (V70n) nog wel eens voor dit soort verschijnselen.

Ik ga er vanuit dat jouw auto nog redelijk analoog is (bij de V70n en NN is het knippergeluid digitaal). Ik vermoed een relaistje wat blijft hangen. Waar komt het tikgeluid vandaan het als het knipperen wel werkt? Dan moet je daar zijn...
joestemenke
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 60
Subject:

· 
Posted: 08.04.2020 - 15:48  ·  #3
Dank

dat had ik zelf ntrlk ook al bedacht maar ik hoopte dat iemand me precies kon vertellen zodat ik niet op de kop onder het dashboard hoefde te gaan hangen en wurgen in de hoop dat ik het vind en ik er nog uit één stuk uit kom.. zonder allerlei vage rug- en nekklachten...
Wilmans
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 08.04.2020 - 17:44  ·  #4
Zit deze niet aan je richtingaanwijzer zelf ,ik werd er ook iets niet goed van om de handel vast te houden zowel links als recht af

De kappen bij het stuur er af (breekbaar vooral de pennetjes spreek uit ervaring)d

dan zie je hem al compleet zitten
ik had wel de verkeerde besteld had ook nog cruisecontrol

achter af waren het de plastic ringen achter het stuur :-( die heb ik nog niet vervangen )
je kan er zo bij

mijn meisje is van 98/99

ik hoop dat je er iets mee kan

j

Marc

Selected quotes for multi-quoting:   0