Knipperlicht op het dashboard

Waarschuwing van de knipperlichten werken soms wel soms niet

Rob91168

Subject:

Knipperlicht op het dashboard

· 
Posted: 08.10.2011 - 10:58  ·  #1
Hallo,

De waarschuwingslampen in het dashboard werken soms wel en soms niet naar behoren.

Ik snap zelf ook wel dat knipperlichten aan en uit gaan maar dit is toch een probleem. De knipperlichten werken gelukkig wel maar ik zie en hoor niets op het dashboard.

Volgens mij is er iets met het relais in de tellerbak?

Groet,

Rob
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

Re: Knipperlicht op het dashboard

· 
Posted: 08.10.2011 - 11:13  ·  #2
Is het niet als de auto draait dat je ze ziet en als je uitstapt met de sleutel in de hand dat ze dan op het dashboard niet werken? Dat heb ik ook en blijkt normaal te zijn.
Rob91168

Subject:

· 
Posted: 08.10.2011 - 14:43  ·  #3
Nee hoor, het werkt tijdens het rijden gewoon niet. maar dan wel, soms wel en soms niet. De tijden dat het soms niet werkt worden steeds langer.
De vraag is of dit een probleem is van het relais in de het huis van de snelheidsmeter of dat het probleem zit in de stuurschakelaar of dat dit veroorzaakt wordt door een andere defect.

gr Rob
Rob91168

Subject:

Oplossing??

· 
Posted: 20.11.2011 - 11:21  ·  #4
Hallo,

Ik heb op een buitenlands forum de volgende mogelijke oplossing gevonden. Ik ben blij dat er meer volvo's op de wereld rondrijden met het probleem van de richtingaanwijzers, ik begon al aan mijzelf te twijfelen.
Hier de url.

http://www.volvo-forums.com/t13321-dashboard-problems.htm

Met vriendelijke groet,

Rob Prins
ronsas
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 68
Subject:

· 
Posted: 20.11.2011 - 12:26  ·  #5
Hoi,

Ik heb het verhaal op de volvo-forums site gelezen en ben het met een van de forumleden eens dat met een hete föhn op je chips blazen een beetje tricky is. Heb je al eens gevraagd wat Erich Technical Support (http://www.ets1.nl/home.html) voor je kan doen?

Succes,
Ron
Rob91168

Subject:

· 
Posted: 20.11.2011 - 13:10  ·  #6
Hallo Ronsas,

Bedankt voor jouw antwoord. Het verhaal lijkt mij wel te kunnen kloppen maar de chip tot die temperatuur verhitten lijkt mij ook de goden verzoeken.

Ik ga op zoek naar een instrumentenpaneel uit een sloper. Dit probleem schijnt zich alleen voor te doen bij b.j. '01,'02 en '03.

Weet iemand of het instrumentenpaneel van een later bouwjaar ook geschikt is?

Als ik een sloop paneel heb dan ga ik met mijn eigen aan de gang, gaat hij dan kapot is dit jammer maar als ik hem wel kan repareren dan weten wij dat ook weer.

gr Rob

Selected quotes for multi-quoting:   0