Knipperlicht vervangen door led. Gesloten circuit?

Voorkant is gelukt, achter komt nog

Lexus76
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

Knipperlicht vervangen door led. Gesloten circuit?

· 
Posted: 17.03.2018 - 08:58  ·  #1
Hallo allen,

ik had al heel lang de wens om de knipperlichten, van mijn XC70 2011, te vervangen door leds. Eindelijk is het me gelukt. Aan de voorkant dan. Ik ben a-technisch, maar iemand op facebook was het ook gelukt en dat gaf me weer een duwtje om toch door te zetten. Ik heb er nu een 21watt weerstandje tussen gezet, en warempel het werkt. Ok, nu de achterkant. Ik had daar leds voor besteld met ingebouwde weerstand. Helaas passen deze niet. Het zijn bau15s lampjes. Diep insteken en even kwartslag draaien. Ik krijg ze niet diep genoeg om ze te draaien. Dus andere bestellen die wel passen. Nu de vraag..
Ik begreep dat de knipperlichten een 'gesloten circuit' hebben. Betekent dat voor en achter met elkaar in verbinding staan? Zou dus ook beteken dat ik de weerstand die er nu inzit kan vervangen voor een zwaardere van 42 watt? En dan presto!?
Aan de achterkant kan ik namelijk niet zo makkelijk bij de draden.

Alvast dank. Gr Alex
Holger
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Re: Knipperlicht vervangen door led. Gesloten circuit?

· 
Posted: 14.06.2018 - 08:40  ·  #2
Hier kan ik je ook niet mee helpen helaas.

Ik had zelf ook alle vier knipperlichten vervangen door LEDs , werkte wel maar ze knipperde te snel en heb toen de lampen weer retour gestuurd. Ook waren ze niet feller/duidelijker.
Lexus76
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

Re: Knipperlicht vervangen door led. Gesloten circuit?

· 
Posted: 14.06.2018 - 12:46  ·  #3
Ja, dank! Ik ben er inmiddels achter. Is een gesloten systeem. Ik heb voorkant nu weerstand van 42 watt. Rondom led en geen hyperflash. Gaat dus goed.
Wel 1 nadeel; als er nu een lamp stuk is merk je dat dus niet.

Selected quotes for multi-quoting:   0