Ik ga niet beweren da tik het allemaal weet maar kijk eens wat je banden doen. Onder mijn V70 liggen vrije brede 40 serie banden. Bij een 90 graden bocht, bij bv parkeerplaats insteken, hoor ik regelmatig een "knoep". Had de auto nog maar een paar weken en dacht een ophangingsprobleem. Maar oorzaak blijkt het torderen van het loopvlak. Wiel draait als het ware de bocht in, rubber van loopvlak gaat vanwege wrijving met de weg niet meteen mee . Uiteindelijk wordt de torsie teveel en schiet het iets verwrongen loopvlak in de goede richting. Tis maar een idee. Bandenspanning is hier in een factor uiteraard.
Het is enig tijd geleden dat ik met dit probleem op de proppen kwam en had er tot vorige week last van.
Vorige week moest de auto voor de keuring + grote beurt en de distributie was aan vervanging toe op basis van jaren (10 jaar oud).
Voorremmen waren op zowel de blokken als de schijven dus deze zijn ook vervangen.
Achter waren de handremblokken verdwenen en lag de voering los in de trommel, dit ook gelijk geheel vernieuwd. Op een paar tientjes na 1600 euro armer maar een soepel lopende en veilige auto weer terug.
Wat me verbaasde is dat de knoep weg was/is. Ik had het gemeld voordat ik de auto bracht, dat hij een knoep gaf met optrekken en of ze er naar wilde kijken.
De eerder genoemde sugggesties van hier ook op genoemd.
Niets van dat alles, de knoep is volledig verdwenen.........zou het dan aan de distributieriem en/of rollen hebben gelegen, moet haast wel want voor de rest is er niets gevonden of vervangen.
Als je remmen op waren en je handremschoenen los in de trommel lagen, denk ik dat je het daar moet zoeken en niet naar je D-riem.
heb zelf ook wel eens getwijfeld aan een homokineet of wiellager, bleken de remblokjes te zijn die (bij wijze van spreken) nog net niet met de schijf mee uit de klauw draaiden, zo dun als ze waren.
maar goed, je bent er van af! :thumb: