Knoppen verlichting HU 1205 werkt niet

Hoe kan ik dit fixen?

rolvo

Subject:

Knoppen verlichting HU 1205 werkt niet

· 
Posted: 29.05.2013 - 10:40  ·  #1
Hallo allemaal, Ik rijd sinds 7 maanden een Volvo S 60 uit 2002 met 2.4Tmotor en ben nieuw op dit forum. Ik heb voorheen altijd VW Audi gereden maar nu dan Volvo en moet zeggen de auto bevalt heel goed. Vooral comfort, stoelen en motor zijn top.

Wat ik een beetje jammer vindt is dat de bedieningsknoppen van de radio cd speler niet verlicht zijn. Ik heb een HU 1205 in de auto en ik heb laatst van iemand gehoord dat je dat komt omdat de HU 1205 niet standaard bij de S 60 hoort, maar dit probleempje kunt oplossen door aan de achterkant van de radio cd speler stroom dor te lussen. Is hier ervaring mee en zo ja zijn er instructies beschikbaar hoe dat te doen?

Alvast dank.
VolvoRacing
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 39
Homepage: vanheldenaa.nl
Subject:

Re: Knoppen verlichting HU 1205 werkt niet

· 
Posted: 29.05.2013 - 17:47  ·  #2
Hoi rolvo,

Het makkelijkst is om een verloopstekker van S60 naar ISO te installeren en vervolgens zoals bijgaande afbeelding de unieke ISO naar volvo stekker. Die op de afbeelding had ik in mijn wagen zitten, helaas al verkocht. Ik had hetzelfde probleem met de HU-1205 maar had in de verloopstekker ISO naar volvo stroom afgetapt van contact-stroom (grijs stukje tape zie je daarom zitten op de foto) naar pinnetje van knopverlichting. Resultaat, bij contact aan -> verlichting aan en contact uit -> verlichting uit. Is het mooiste omdat je dan niet in je originele draden zit te rommelen. Als je ooit weer anders wil is alles nog intact.
Succes!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
rolvo

Subject:

· 
Posted: 29.05.2013 - 23:09  ·  #3
Hartelijk dank ik ga ermee aan de slag en laat je tzt weten of het is gelukt.

Mvg.
raysa

Subject:

· 
Posted: 29.05.2013 - 23:41  ·  #4
Ik ben benieuwd. Kost niet de wereld, is geen grote ingreep en is toch wel erg prettig.

Succes met je project.

Selected quotes for multi-quoting:   0