Hallo,
Wij rijden met een Volvo v70 D3 ( 5 cil ) model 2012.
De Volvo in getuned en egr op dicht door Obbe.
Automaat vorige maand gespoeld bij Gery.
Automaat is voorzien van rijwindkoeler. ( originele is buiten werking )
Nu het probleem.
In het buitenland met de auto vol, 4 personen, bagage, dakkoffer en caravan aan de haak 1400 kg gebeurt het geregeld dan de koelwatertemp erg hoog oploopt. ( 115 graden )
Het lukt meestal door iets snelheid te minderen om de waarschuwings melding te vermijden.
Radiator, condensor en intercooler zijn vorig voorjaar vervangen.
Graag zou ik mijn koelsysteem verbeteren voor in deze situaties.
Wat ik zou willen doen is een dikkere radiator monteren en dan die van Do88.
Zijn er mensen die ervaring met deze radiator hebben en dan ook in deze situatie?
Is het de oplossing voor de bijna koel problemen?
Onze oude auto ( Opel Astra 1.9 cdti ) bleef keurig rond de 90 graden.
Wij rijden met een Volvo v70 D3 ( 5 cil ) model 2012.
De Volvo in getuned en egr op dicht door Obbe.
Automaat vorige maand gespoeld bij Gery.
Automaat is voorzien van rijwindkoeler. ( originele is buiten werking )
Nu het probleem.
In het buitenland met de auto vol, 4 personen, bagage, dakkoffer en caravan aan de haak 1400 kg gebeurt het geregeld dan de koelwatertemp erg hoog oploopt. ( 115 graden )
Het lukt meestal door iets snelheid te minderen om de waarschuwings melding te vermijden.
Radiator, condensor en intercooler zijn vorig voorjaar vervangen.
Graag zou ik mijn koelsysteem verbeteren voor in deze situaties.
Wat ik zou willen doen is een dikkere radiator monteren en dan die van Do88.
Zijn er mensen die ervaring met deze radiator hebben en dan ook in deze situatie?
Is het de oplossing voor de bijna koel problemen?
Onze oude auto ( Opel Astra 1.9 cdti ) bleef keurig rond de 90 graden.