Het was een vreemde gewaarwording: geen reactie van de auto op de afstandbediening. De accu blijkt volledig leeg.
Met de noodsleutel de auto geopend om startkabels aan te kunnen sluiten. Ik kon ook niet bij mijn powerbank in de kofferruimte want de boel zat op slot....
Een collega gaf starthulp en zodra de min erop ging begon niet alleen het alarm te loeien maar ook de koelvin op volle snelheid te draaien. Dat is vreemd, bij een koude motor, maar ik begreep nu wel waarom de accu leeg was. Probleemloos naar huis gereden en na motor uit enkele minuten gewacht en hij bleef maar draaien. Accupool los, na een half uur weer naar buiten, maar de vin draaide meteen weer volle bak.
Intussen kwam de opgeroepen wegenwacht, deze las de auto uit en kon geen foutmelding vinden specifiek voor dit probleem.
Motor een tijdje laten draaien en deze begon stationair wat te zagen. De ww heeft de stekker van de koelvin losgetrokken, na enkele minuten stopte het zagen van de motor. Uiteraard het advies gehad om naar de garage te gaan.
De vraag is nu: wat is er stuk? Ik kan niet uitlezen met Vida, maar heb het wel op de computer. Is er een apart relais voor de koelvin of zit dat allemaal verpakt in de aanstuureenheid op de behuizing? Die eenheid heeft helaas geen apart art.nr, alles samen is 31368867.
Wat kan er nog meer aan kapot? Is dit typisch voor deze auto? Ik kon alleen meldingen op het forum vinden van auto's van het vorige model.
Met de noodsleutel de auto geopend om startkabels aan te kunnen sluiten. Ik kon ook niet bij mijn powerbank in de kofferruimte want de boel zat op slot....
Een collega gaf starthulp en zodra de min erop ging begon niet alleen het alarm te loeien maar ook de koelvin op volle snelheid te draaien. Dat is vreemd, bij een koude motor, maar ik begreep nu wel waarom de accu leeg was. Probleemloos naar huis gereden en na motor uit enkele minuten gewacht en hij bleef maar draaien. Accupool los, na een half uur weer naar buiten, maar de vin draaide meteen weer volle bak.
Intussen kwam de opgeroepen wegenwacht, deze las de auto uit en kon geen foutmelding vinden specifiek voor dit probleem.
Motor een tijdje laten draaien en deze begon stationair wat te zagen. De ww heeft de stekker van de koelvin losgetrokken, na enkele minuten stopte het zagen van de motor. Uiteraard het advies gehad om naar de garage te gaan.
De vraag is nu: wat is er stuk? Ik kan niet uitlezen met Vida, maar heb het wel op de computer. Is er een apart relais voor de koelvin of zit dat allemaal verpakt in de aanstuureenheid op de behuizing? Die eenheid heeft helaas geen apart art.nr, alles samen is 31368867.
Wat kan er nog meer aan kapot? Is dit typisch voor deze auto? Ik kon alleen meldingen op het forum vinden van auto's van het vorige model.