Om de 2 jaar ververs ik altijd de koelvloeistof in de auto.
Laatst had ik er het met Martin over en hij gaf aan dat BG met een apparaat komt, welke ervoor kan zorgen dat het koelsysteem geheel gereinigd wordt.
Ik had zoiets van "zal wel".
Een week later trof ik de vertegenwoordiger van BG en vroeg hem hierna.
Hij vertede mij hoe dit in zijn werk ging en dat hij binnenkort zo'n apparaat beschikbaar kon stellen voor demo.
Martin gaf aan, dat als dit zo goed werkt, als gezegd, hij direct zo'n machine aan ging schaffen.
Kort gezegd, ik heb me aangemeld als vrijwilliger hiervoor.
Zo gezegd, zo gedaan.
Afgelopen Vrijdag was Edwin van BG mooi op tijd voor de demo.
Als eerste werde er een reiniger toegevoegd, waarna we de auto een half uur hebben laten draaien.
Deze moest ervoor zorgen dat het aanwezige smeer e.d. zouden worden opgelost.
Na een half uur begon Martin met het aansluiten van de machine.
De spanning begint te stijgen, wat komt eruit ?
Nou, dit liet niet te raden over.
Op de foto is te zien hoe smerig de oude koelvloeisof is (was voordien behoorlijk helder)
Links de oude, rechts de nieuwe.
Net als bij een powerflush eindigd dit in "schoon in, schoon uit".
Als laatste wordt er een conditioner toegevoegd, welke voor bescherming zorgt, maar ook dat bijvoolbeeld de o-ringen soepel blijven.
Uitkomst is een schoon koelsysteem.
En ja, Martin was ook overtuigd en heeft zo'n machine aangeschaft.
(Persoonlijk vind ik dit een aanrader, daar nu ook de kachelradiator, koeler e.d. ontdaan zijn van aangehechte "troep". Ik ben er blij mee en over 2 jaar mag hij weer, dan niet voor een flush, maar wel voor nieuwe koelvloeistof).
Laatst had ik er het met Martin over en hij gaf aan dat BG met een apparaat komt, welke ervoor kan zorgen dat het koelsysteem geheel gereinigd wordt.
Ik had zoiets van "zal wel".
Een week later trof ik de vertegenwoordiger van BG en vroeg hem hierna.
Hij vertede mij hoe dit in zijn werk ging en dat hij binnenkort zo'n apparaat beschikbaar kon stellen voor demo.
Martin gaf aan, dat als dit zo goed werkt, als gezegd, hij direct zo'n machine aan ging schaffen.
Kort gezegd, ik heb me aangemeld als vrijwilliger hiervoor.
Zo gezegd, zo gedaan.
Afgelopen Vrijdag was Edwin van BG mooi op tijd voor de demo.
Als eerste werde er een reiniger toegevoegd, waarna we de auto een half uur hebben laten draaien.
Deze moest ervoor zorgen dat het aanwezige smeer e.d. zouden worden opgelost.
Na een half uur begon Martin met het aansluiten van de machine.
De spanning begint te stijgen, wat komt eruit ?
Nou, dit liet niet te raden over.
Op de foto is te zien hoe smerig de oude koelvloeisof is (was voordien behoorlijk helder)
Links de oude, rechts de nieuwe.
Net als bij een powerflush eindigd dit in "schoon in, schoon uit".
Als laatste wordt er een conditioner toegevoegd, welke voor bescherming zorgt, maar ook dat bijvoolbeeld de o-ringen soepel blijven.
Uitkomst is een schoon koelsysteem.
En ja, Martin was ook overtuigd en heeft zo'n machine aangeschaft.
(Persoonlijk vind ik dit een aanrader, daar nu ook de kachelradiator, koeler e.d. ontdaan zijn van aangehechte "troep". Ik ben er blij mee en over 2 jaar mag hij weer, dan niet voor een flush, maar wel voor nieuwe koelvloeistof).