Beste forum-leden, na mezelf net voorgesteld te hebben, gelijk een inhoudelijke issue. Vandaag mijn v70, d5 (modeljaar 2010) 250k, weggebracht voor een beurt. Niets spannends dacht ik...
Word ik gebeld dat de egr koelvloeistof lekte. Na eerst gegoogled te hebben hoe dat kon, blijkt bij deze type er naast d egr-klep ook een eg-koeler te zijn (weer iets geleerd). Ter plekke bij de garage gekeken. Inderdaad bij de pakking tussen de egr-klep en de egr-koeler een lekkage. Aan de (hoe noem je zoiets?) prut aan de randen van de pakking te zien was de lek er al een tijdje.
Mijn vraag is nu: wat te vervangen? De egr-klep, de koeler, alleen de pakking of all of the above? Ivm de naderende vakantie hebben we er vaart achter gezet en een nieuwe egr besteld. Nu ik thuis ben en wat meer over lees vraag ik graag jullie mening. Zou het zonder vinden om dit alles te laten doen om vervolgens tot de ontdekking te komen dat ik het de koeler was bijvoorbeeld. Of dat alleen de pakking prima was geweest. Bijgesloten een foto. Hoor het graag!
Word ik gebeld dat de egr koelvloeistof lekte. Na eerst gegoogled te hebben hoe dat kon, blijkt bij deze type er naast d egr-klep ook een eg-koeler te zijn (weer iets geleerd). Ter plekke bij de garage gekeken. Inderdaad bij de pakking tussen de egr-klep en de egr-koeler een lekkage. Aan de (hoe noem je zoiets?) prut aan de randen van de pakking te zien was de lek er al een tijdje.
Mijn vraag is nu: wat te vervangen? De egr-klep, de koeler, alleen de pakking of all of the above? Ivm de naderende vakantie hebben we er vaart achter gezet en een nieuwe egr besteld. Nu ik thuis ben en wat meer over lees vraag ik graag jullie mening. Zou het zonder vinden om dit alles te laten doen om vervolgens tot de ontdekking te komen dat ik het de koeler was bijvoorbeeld. Of dat alleen de pakking prima was geweest. Bijgesloten een foto. Hoor het graag!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).