Koelvloeistof mysterie

Dennis__78
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

Re: Koelvloeistof mysterie

· 
Posted: 04.11.2024 - 12:08  ·  #16
Quote door MTE

Adriaan noemde het eigenlijk direct al, een co test, die geeft direct het antwoord dat je misschien niet wilt horen.

Zo’n test kost ook niet zoveel en kan je een goed idee geven wat wijsheid is voor een volgende stop qua kosten.

Drukken op slangen zegt mi niks over een koppakking maar misschien zie ik dat helemaal verkeerd.

Na het loshalen van je kvs systeem door bijv een pomp kan er daarna nog wat lucht in je systeem zitten waardoor je kvs niveau wat daalt.

Van dat laatste had ik al rekening mee gehouden, maar ik ben ondertussen al heen en weer naar Ameland geweest(vanaf Wezep) en moest op het eiland al een keer bijvullen, dat was de eerste keer na de distributie wissel, nadien nog 2x moeten bijvullen.
Maar goed, we wachten even de CO meting af.
Maartjinski
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 05.11.2024 - 08:06  ·  #17
Zelf ben ik ook bezig geweest met kvs lekkages.
Een deel daarvan is hier terug te lezen, misschien dat je er wat aan hebt.
Dennis__78
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.11.2024 - 16:41  ·  #18
Quote door Maartjinski

Zelf ben ik ook bezig geweest met kvs lekkages.
Een deel daarvan is hier terug te lezen, misschien dat je er wat aan hebt.

Zodra de auto terug is van de garage, vandaag in 1x door de apk gekomen met steekproef, dus dat is goed, kan ik eventueel verder zoeken als de monteur het niet heeft kunnen vinden.
Bedankt voor het delen
Dennis__78
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.11.2024 - 09:52  ·  #19
Ondertussen zijn we wat verder en het nieuws is niet goed.
Ik heb zelf maar een test gekocht (snap niet dat sommige garages deze niet hebben, maar goed) en deze test gaf vrij snel aan dat er CO in mijn koelsysteem zit.
Dus onder advies van Adriaan (V70R^2) begonnen om het blok kaal te maken.
Gisteren alles aan de inlaatzijde eraf gehaald, morgen ben ik vrij en hoop ik zover te komen om de uitlaatzijde te kunnen doen en de kop te kunnen lichten.
Als het blok te redden is deze shimmen en een gereviseerde kop van Adriaan erop, als het blok wel is gescheurd moet er een ander blok in, maar de vraag is welke.
Maartjinski
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 10.11.2024 - 09:58  ·  #20
Dat is bagger...
Ik hoop voor je dat het alleen de koppakking is die lekt 🤞
Dennis__78
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: Vandaag om 07:25  ·  #21
Ik ben vorige week begonnen met het afbouwen van mijn blok, maar goed, ik ben mezelf tegen gekomen qua kennis en fysiek dat het meer was dan dat ik aan kon.
Besloten om de auto weg te doen, op zo'n moment ben ik er gewoon helemaal klaar mee en ben ik niet snel van gedachten te veranderen.
Degene die de auto heeft gekocht heeft voor weinig geld een sterke basis om de auto klaar te maken of in goede onderdelen te verkopen.

Qua auto ben ik niet lang Volvoloos geweest, ik heb totaal iets anders op de kop getikt, er stond een hele mooie C70 Coupe 2.3 T-5 automaat op MP.
Na wat heen en weer gemail besloten om deze over te nemen.

Selected quotes for multi-quoting:   0