Hallo heren,
Ik heb het hele internet al afgestruind,
Maar ik weet het even niet meer.
Eerst even wat voor informatie,
Volvo V70 D3 MY12 (270 000km)
2 jaar geleden word de auto wat warm (114) met de caravan op vakantie, intussen heb ik de thermostaat complete behuizing en sensor vervangen origineel bij volvo aangeschaft.
Het systeem volledig geflusht en met demi water gespoeld. En weer afgevuld met orginele koelvloeistof.
Vorig jaar maar 200 km in Nederland met de caravan gereden intussen wel bijna 30 k extra op teller er bij gereden nooit koelvloeistof verbruik gehad en de motor blijft onder alle omstandigheden op temperatuur.
Wat is het probleem.
Afgelopen 3 weken in zuid Frankrijk geweest.
Cruise snelheid tussen de 90 en 110 km/u
Temperatuur van de motor 79-110 graden gezien tijdens afdalen zakt ie even door en tijdens hard werken de berg op 110 in zijn 4e versnelling. 2200 toeren ongeveer.
Intussen 1400 km gerend en en de auto zegt koelvloeistof niveau laag. Dus Demi water gehaald en ongeveer 250-300 ml gevuld op Facebook forum gevraagd en op aanraden bij de Land Rover een verse expantievat dop gescoord voor nog geen 10,- maar intussen 2500 km verder was het niveau weer rond het minimum en weer 300 ML bijgevuld dus de dop kunnen we uitsluiten.
De koel slangen zijn na een uur rijden niet erg hard ( hoe hard horen ze te zijn? )
Aan de olie pijl stok ( dat kleine stokje) zie ik geen witte sludge.
En uit de uitlaat zie ik geen witte rook voor zo ver dat je dat kan zien met deze
Temperaturen..
En op de motor zie ik geen gekke lekkage sporen
Heeft er iemand nog tips en tricks want eigenlijk wil ik hem weer 100% hebben en hem volledig oprijden
Ik heb het hele internet al afgestruind,
Maar ik weet het even niet meer.
Eerst even wat voor informatie,
Volvo V70 D3 MY12 (270 000km)
2 jaar geleden word de auto wat warm (114) met de caravan op vakantie, intussen heb ik de thermostaat complete behuizing en sensor vervangen origineel bij volvo aangeschaft.
Het systeem volledig geflusht en met demi water gespoeld. En weer afgevuld met orginele koelvloeistof.
Vorig jaar maar 200 km in Nederland met de caravan gereden intussen wel bijna 30 k extra op teller er bij gereden nooit koelvloeistof verbruik gehad en de motor blijft onder alle omstandigheden op temperatuur.
Wat is het probleem.
Afgelopen 3 weken in zuid Frankrijk geweest.
Cruise snelheid tussen de 90 en 110 km/u
Temperatuur van de motor 79-110 graden gezien tijdens afdalen zakt ie even door en tijdens hard werken de berg op 110 in zijn 4e versnelling. 2200 toeren ongeveer.
Intussen 1400 km gerend en en de auto zegt koelvloeistof niveau laag. Dus Demi water gehaald en ongeveer 250-300 ml gevuld op Facebook forum gevraagd en op aanraden bij de Land Rover een verse expantievat dop gescoord voor nog geen 10,- maar intussen 2500 km verder was het niveau weer rond het minimum en weer 300 ML bijgevuld dus de dop kunnen we uitsluiten.
De koel slangen zijn na een uur rijden niet erg hard ( hoe hard horen ze te zijn? )
Aan de olie pijl stok ( dat kleine stokje) zie ik geen witte sludge.
En uit de uitlaat zie ik geen witte rook voor zo ver dat je dat kan zien met deze
Temperaturen..
En op de motor zie ik geen gekke lekkage sporen
Heeft er iemand nog tips en tricks want eigenlijk wil ik hem weer 100% hebben en hem volledig oprijden