Ik denk dat de bellen gevolg zijn van (lokaal) koken doordat er geen koeling is, omdat de radiateur niet koelt door een defecte thermostaat en gebruik van water (met lager kookpunt dan kvs).
Je verwarming zit in het 'korte circuit' (blok+verwarming+evt aanhangsels zoals warmtewisselaar, EGR, evt turbo etc) en heeft niet te maken met je thermostaat (die het 'lange circuit' opent: blok+verwarming+radiateur). Ik denk dat je een airlock gehad hebt door snel bijvullen toen je circuit leeg stond, waardoor het koelwater niet door de verwarming stroomt en dus koud blijft (of je kleppen zouden ineens ontregeld moeten zijn maar dat lijkt me onwaarschijnlijk). Die bellen zijn nu omhooggeborreld en nu zou je verwarming weer (evt mondjesmaat) moeten werken... denk ik.
Er kunnen wat kleine belletjes te zien zijn in het kvs vaatje door het stroompje uit het retourslangetje. Als je de dop eraf draait en in het vaatje kijkt (richter koplamp, waar de retour het vaatje binnenkomt) en iemand gas geeft, dan zie je het retourstroompje flink toenemen, en dat stroompje zorgt wel voor wat kleine belletjes. De retour komt dacht ik uit de radiateur dus dan moet wel je thermostaat openen.
Voor de rest kunnen echte bellen alleen onstaan als er gas in het kvs systeem geperst wordt onder een hogere druk dan de actuele druk in het kvs systeem (anders wordt de kvs uit het circuit geperst). Dus bij warm systeem > 1 bar (dus geen buitenlucht, dus dat kunnen alleen maar verbrandingsgassen zijn denk ik; bij koppakking, cilinderwand, turbo, EGR misschien?).
Bij koud systeem kan er ergens kvs weglekken en lucht instromen en dan circuleren de bellen evt door het systeem totdat ze in het reservoir uitkomen, maar dat lijkt mij persoonlijk stug (dan blijft het niet borrelen).
Ik zou je kvs reservoir vervangen, thermostaat vervangen, systeem zoveel mogelijk legen om het water eruit te krijgen (krijg je er niet allemaal uit) en LANGZAAM vullen met kvs (evt concentraat om het nog aanwezige water te compenseren als je het heel nauw wilt doen). Beetje in de slangen knijpen en evt op het vaatje blazen of zuigen (pas op, kvs is giftig) om evt bellen in beweging te krijgen, motor laten lopen, stukje rijden, dan nog 1 of 2x een melding verwachten en bijvullen, en dan zou het denk ik goed moeten zijn.