Net de thermostaat vervangen, alleen het interne deel. Buitenkant is een vast stuk ijzer, vrij weinig wat daar kapot kan gaan dacht ik.
Vervangen, koelvloeistof rustig bijgevuld zoals gezegd werd, tijdje stationair laten draaien en het laatste beetje bijgevuld.
Daarna rijden. Leek goed, KVS bleef rond 90 graden zoals hij altijd geweest is. Verwarming in de auto werd mooi heet. Airco al die tijd aan gehad om met tot het uiterste te drijven.
Na 2 km aan de slang uit de thermostaat gevoeld, die was heet. Radiator voelde niet warm aan. Uitgaande slang onderaan de radiator weer wel.
Verder gereden en toen toch weer KVS naar 110 en later 117 graden. Verwarming werd lauw en auto aan de kant gezet. Motor even uit en aan. koude verwarming bij stilstaande auto, maar bij wegrijden direct weer hete lucht.
Edit: En nog steeds bubbels in het KVS reservoir
Vervangen, koelvloeistof rustig bijgevuld zoals gezegd werd, tijdje stationair laten draaien en het laatste beetje bijgevuld.
Daarna rijden. Leek goed, KVS bleef rond 90 graden zoals hij altijd geweest is. Verwarming in de auto werd mooi heet. Airco al die tijd aan gehad om met tot het uiterste te drijven.
Na 2 km aan de slang uit de thermostaat gevoeld, die was heet. Radiator voelde niet warm aan. Uitgaande slang onderaan de radiator weer wel.
Verder gereden en toen toch weer KVS naar 110 en later 117 graden. Verwarming werd lauw en auto aan de kant gezet. Motor even uit en aan. koude verwarming bij stilstaande auto, maar bij wegrijden direct weer hete lucht.
Edit: En nog steeds bubbels in het KVS reservoir