Even een update.
Gisteren bij Frank geweest om de radiator te wisselen van de V70 die hij heeft staan, weet even niet van welk forumlid hij geweest is.
Radiator in de D5 is getest met de tuinslang, boven er in en onder er gewoon weer uit. Die heb ik daarna ook laten zitten.
Onderop het subframe zitten KVS druppels, aan de distibutie kant.
Wel is de slang van het KVS tankje naar het blok en het tankje zelf verwisseld. Tankje is schoon dus vuil koelwater gaat nu wel opvallen.
De slang die er op zat had een klein gaatje ter hoogte van de slangklem aan blok kant. De ruilslang is goed, dus ik verwachte geen lekkage meer.
Terug naar huis inderdaad geen melding meer gehad dat het niveau laag was, en zelfs geen warme motor meer. Koelwater bleef onder 100 graden. Op de heenweg reed ik met de motorkap op een kier, niet harder dan 60 en ook geen problemen.
Maar na het ruilen van het tankje toch even kijken, en ja hoor weer bubbels. Het het koelwater afgetapt onder de radiator en heeeel langzaam na de werkzaamheden weer bijgevuld.
Bij gas geven hoor je nu een fluit, alsof het water kookt, zo'n fluit. Ik denk van de dop, want eerder met een ruildop gaf hij dat geluid ook.
Thuis bleek dat ook, want er zat water van de dop tot over de veerpoot.
Vandaag met de auto naar het werk, en op de A7 bij 100-120 kmu steeds het koelwater tussen 90 en 100, heb er een filmpje van.
Auto geeft wel continue warme lucht, eigenlijk geen lauwe lucht gevoeld.
Terug naar huis bij de afrit A7 gas los en toen liep de temp op naar 115 graden, daarna nog 5 minuten zo warm gebleven tot ik thuis was.
Video bubbels
Video fluittoon
Video temperatuur schommelingen