Door een eerdere lek in de externe oliekoeler is er in het verleden olie in het koelvloeistof reservoir terecht gekomen. Eea is hersteld, oliekoeler vervangen, maar er blijven olieresten in het koelvloeistofsysteem achter. Volgens mijn garage niet heel ernstig, belangrijkste is: hij koelt goed en hij verbruikt geen vloeistoffen.
Nu wil ik het systeem graag zo schoon mogelijk hebben. Mijn garaga rade aan het systeem te legen, door te spoelen en daarna te vullen met gewoon water met daarin opgelost soda. Soda weekt de olie los en lost het op. Weekje rondrijden, opnieuw spoelen, opnieuw vullen met water en soda. En dat dan een keer of 3, dan is ie wel schoon en dan def afvullen met koelvloeistof.
Wat denken jullie van deze methode? Een vriend van me raadde me ernstig af om een week of 2 a 3 met gewoon water in het systeem te rijden, vanwege corrosie aan het lichtmetalen blok. Wie kan mij adviseren of de voorgestelde methode een verstandige is of dat advies is gewoon maar doorrijden met vervuild syteem?
Betreft: V70 Kinetic 2.4D automaat 2009
Dank voor respons!
Nu wil ik het systeem graag zo schoon mogelijk hebben. Mijn garaga rade aan het systeem te legen, door te spoelen en daarna te vullen met gewoon water met daarin opgelost soda. Soda weekt de olie los en lost het op. Weekje rondrijden, opnieuw spoelen, opnieuw vullen met water en soda. En dat dan een keer of 3, dan is ie wel schoon en dan def afvullen met koelvloeistof.
Wat denken jullie van deze methode? Een vriend van me raadde me ernstig af om een week of 2 a 3 met gewoon water in het systeem te rijden, vanwege corrosie aan het lichtmetalen blok. Wie kan mij adviseren of de voorgestelde methode een verstandige is of dat advies is gewoon maar doorrijden met vervuild syteem?
Betreft: V70 Kinetic 2.4D automaat 2009
Dank voor respons!