Beste mensen,
Ik ben sinds enige tijd in het rijke bezit van een Volvo C70 1998.
Omdat de auto last had van enig achterstallig onderhoud heb ik de auto eerst geschorst en de meeste technische ergernissen kunnen oplossen.
Afgelopen zondag de C70 uit de stalling gehaald en verzekererd.
Tot mijn grote verbazing was de koelvloeistofdop enigzins lek, en daardoor verloor de C70 kvs.
Nieuwe dop erop maar de C70 bleef (bij grote belasting) kvs uit het systeem gooien.
Bij rustig rijden valt het mee, maar na een grotere belasting kun je de dop van de kvs tank er niet afhalen zonder dat er een liter kvs uitgegooid wordt.
Vorige eigenaar nog gebeld, die had ook een keer (op weg naar Zweden) dezelfde klachten gehad.
Uiteindelijk met de viergasmeter (toen er weer een liter uitgespoten was) HC meting gedaan in het kvs vat.
Een HC van 1200, dus lekkage, waarschijnlijk scheur in blok.
Maar nu komt de hamvraag: Hoe kan ik zeker weten of het een koppakking probleem is of een scheur in het blok ???
Wie het weet mag het zeggen.
Alvast bedankt
Chris.
Ik ben sinds enige tijd in het rijke bezit van een Volvo C70 1998.
Omdat de auto last had van enig achterstallig onderhoud heb ik de auto eerst geschorst en de meeste technische ergernissen kunnen oplossen.
Afgelopen zondag de C70 uit de stalling gehaald en verzekererd.
Tot mijn grote verbazing was de koelvloeistofdop enigzins lek, en daardoor verloor de C70 kvs.
Nieuwe dop erop maar de C70 bleef (bij grote belasting) kvs uit het systeem gooien.
Bij rustig rijden valt het mee, maar na een grotere belasting kun je de dop van de kvs tank er niet afhalen zonder dat er een liter kvs uitgegooid wordt.
Vorige eigenaar nog gebeld, die had ook een keer (op weg naar Zweden) dezelfde klachten gehad.
Uiteindelijk met de viergasmeter (toen er weer een liter uitgespoten was) HC meting gedaan in het kvs vat.
Een HC van 1200, dus lekkage, waarschijnlijk scheur in blok.
Maar nu komt de hamvraag: Hoe kan ik zeker weten of het een koppakking probleem is of een scheur in het blok ???
Wie het weet mag het zeggen.
Alvast bedankt
Chris.