Goed hoog zetten.
Bumper er af voor werkruimte.
Onderplaat er af.
KVS aftappen.
Bovenste slang van de automaat uit het koelgedeelte van de radiator.
Onderste er uit. (Slang boven de automaatbak houden)
Wat er nu uit de radiator stroomt opvangen in een maatbeker.
Na vervangen van de radiator de onderste slang van de automaat terug stoppen.
Dan de olie die er uit is gekomen met een injectiespuit met slangetje weer aan de bovenkant in de koeler spuiten en slang er weer in.
Of je mikt een "pil" -Leak stop- in je koelwater, gaat een stukje rijden en dan op je gemakje naar Oldenzaal...
En als je daar dan bent het koelwater vervangen......
Of je mikt een "pil" -Leak stop- in je koelwater, gaat een stukje rijden en dan op je gemakje naar Oldenzaal...
En als je daar dan bent het koelwater vervangen......
Net even een korte test gedaan.
Geloof mij maar, die lek pil gaat het niet worden.
Het zeikt er ondertussen uit.
Op 6 km waarbij ik elke km gestopt ben heb ik een liter moeten bijvullen.
Je ziet het er gewoon uit lopen.
Hij zal op de oprit gerepareerd moeten worden.
Ellende is dat de caravan op de camping staat, en dat kost ook 15 euro per dag.
Na zo'n pil mag je het hele systeem ook wel weer flushen. Zou ik niet doen. Op zich is een radiator niet heel ingewikkeld. Staan wel how to's van op youtube.
Ben je lid van de anwb? In dat geval bellen en dan naar de garage laten afslepen, desnoods rij je een stukje zodat het lijkt alsof je zojuist bent gestrand.
Herman als je twijfelt idd laten doen en even overleggen of ze de wagen niet op kunnen halen. Het probleem zal wel zijn dat t rap moet, tja en of dat lukt. Bellen want zo kun je ook niet verder rijden. Je kunt natuurlijk ook bokken kopen voor dat geld en t zelf doen. keuzes al die keuzes.
Herman als je twijfelt idd laten doen en even overleggen of ze de wagen niet op kunnen halen. Het probleem zal wel zijn dat t rap moet, tja en of dat lukt. Bellen want zo kun je ook niet verder rijden. Je kunt natuurlijk ook bokken kopen voor dat geld en t zelf doen. keuzes al die keuzes.
Ik heb met dank aan Poika/Blade een nieuwe condensor/droger en een nieuwe radiateur.
Beide van Nissens.
Ga het zelf inbouwen want rijden zal niet meer gaan.