De meeste koelvloeistof onderwerpen heb ik gelezen en ik voeg er nog 1 aan toe omdat de oorzaak mogelijk elders ligt.
- V70 D5 2008. 312K
- Verliest KVS sinds een week of drie. Soms wel, orde van grootte 0.3ltr op 250km maar soms ook niet!!!! Vandaag bijvoorbeeld is er zelfs KVS uit de overloop gegutst nadat ik hem op max had gevuld. Dat was wellicht ook niet slim. Echter na 250km zat het systeem nog keurig op niveau. Asjemenou??
- Interieur verwarmt ook niet meer en mogelijk op hetzelfde moment begonnen als verlies KVS.
- Bij een lokale garage het systeem voor langere tijd op druk gehad en geen lek kunnen vinden.
- Gevoelsmatig GEEN vermogensverlies
- GEEN witte mayo-achtige slush in oliesysteem
- GEEN witte aanslag onder vuldop oliesysteem
- WEL wat damp uit uitlaat maar het is de laatste tijd ook wel vaak koud geweest buiten.
- WEL enigszins een geur van verdampte KVS zodra ik de melding in mijn cockpitje krijg (KLVloeistof laag stop zsm etc)
- In de laatste vijf jaar is hij (of zij...hun noemen jullie de auto?;-) ) nooit boven de normale bedrijfs.temp. van 90C geweest want ik hou dat altijd met een schuin oog in de gaten.
- Ondanks dat bij de meesten nu een denkwolkje ontstaat met “koppakking” heb ik het gevoel dat dat het misschien toch niet is, ondanks de geur etc.
Vraag 1: Wat is nu wijsheid? Moet ik zomaar ingaan op een offerte voor een rigoureuze maatregel oftewel voor het vervangen vd koppakking?
Vraag 2: Is er een verband tussen de verwarmingsklacht en KVS systeem?
Heren en vast ook dames, alvast bedankt voor het meedenken. Ik vind het iig een hersenkraker!
Fijne groet!
Matthijs Jacobs
- V70 D5 2008. 312K
- Verliest KVS sinds een week of drie. Soms wel, orde van grootte 0.3ltr op 250km maar soms ook niet!!!! Vandaag bijvoorbeeld is er zelfs KVS uit de overloop gegutst nadat ik hem op max had gevuld. Dat was wellicht ook niet slim. Echter na 250km zat het systeem nog keurig op niveau. Asjemenou??
- Interieur verwarmt ook niet meer en mogelijk op hetzelfde moment begonnen als verlies KVS.
- Bij een lokale garage het systeem voor langere tijd op druk gehad en geen lek kunnen vinden.
- Gevoelsmatig GEEN vermogensverlies
- GEEN witte mayo-achtige slush in oliesysteem
- GEEN witte aanslag onder vuldop oliesysteem
- WEL wat damp uit uitlaat maar het is de laatste tijd ook wel vaak koud geweest buiten.
- WEL enigszins een geur van verdampte KVS zodra ik de melding in mijn cockpitje krijg (KLVloeistof laag stop zsm etc)
- In de laatste vijf jaar is hij (of zij...hun noemen jullie de auto?;-) ) nooit boven de normale bedrijfs.temp. van 90C geweest want ik hou dat altijd met een schuin oog in de gaten.
- Ondanks dat bij de meesten nu een denkwolkje ontstaat met “koppakking” heb ik het gevoel dat dat het misschien toch niet is, ondanks de geur etc.
Vraag 1: Wat is nu wijsheid? Moet ik zomaar ingaan op een offerte voor een rigoureuze maatregel oftewel voor het vervangen vd koppakking?
Vraag 2: Is er een verband tussen de verwarmingsklacht en KVS systeem?
Heren en vast ook dames, alvast bedankt voor het meedenken. Ik vind het iig een hersenkraker!
Fijne groet!
Matthijs Jacobs