Hallo iedereen,
Ik ben Wes en rijd met een Volvo V70 2.4 (benzine/LPG) uit 2001. Er staan 306000 kilometers op de teller. Sinds kort probeer ik zelf de wagen te onderhouden en voer ik kleine herstellingen uit (dankzij alle info hier, elders en de filmpjes op het net) maar het mag duidelijk zijn dat ik geen mecanicien ben .
Sinds geruime tijd blijkt de thermostaat stuk, ik heb die gisteren vervangen (samen met de sensor), prima gelukt, wijzertje temperatuur terug mooi in het midden, snel lekker warm maar ....
ik heb wellicht het koelsysteem onvoldoende ontlucht. (komt er van als je je enkel baseert op de filmpjes denk ik dan ...) Heb dus bijna 5 liter koelvloeistof afgetapt via de plug van de radiator, plug er terug in en na het werkje de 5 liter vloeistof er terug ingekapt. Ik moest dan een lange rit doen ... heb in het begin nog 2 keer gestopt om de dop wat te lossen, dacht dat het wel ok ging zijn maar niet dus. Zit nu met een lek. Na ongeveer 70 km rijd begint het waarschuwingslampje te branden en dien ik bij te vullen. Waar denken jullie in eerste instantie aan? Bij een warme motor zijn er plasjes op de grond ongeveer recht onder het reservoir.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Mvg,
Wes
Ik ben Wes en rijd met een Volvo V70 2.4 (benzine/LPG) uit 2001. Er staan 306000 kilometers op de teller. Sinds kort probeer ik zelf de wagen te onderhouden en voer ik kleine herstellingen uit (dankzij alle info hier, elders en de filmpjes op het net) maar het mag duidelijk zijn dat ik geen mecanicien ben .
Sinds geruime tijd blijkt de thermostaat stuk, ik heb die gisteren vervangen (samen met de sensor), prima gelukt, wijzertje temperatuur terug mooi in het midden, snel lekker warm maar ....
ik heb wellicht het koelsysteem onvoldoende ontlucht. (komt er van als je je enkel baseert op de filmpjes denk ik dan ...) Heb dus bijna 5 liter koelvloeistof afgetapt via de plug van de radiator, plug er terug in en na het werkje de 5 liter vloeistof er terug ingekapt. Ik moest dan een lange rit doen ... heb in het begin nog 2 keer gestopt om de dop wat te lossen, dacht dat het wel ok ging zijn maar niet dus. Zit nu met een lek. Na ongeveer 70 km rijd begint het waarschuwingslampje te branden en dien ik bij te vullen. Waar denken jullie in eerste instantie aan? Bij een warme motor zijn er plasjes op de grond ongeveer recht onder het reservoir.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Mvg,
Wes