Kom ik nu pas achter...

PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

Kom ik nu pas achter...

· 
Posted: 04.10.2015 - 13:15  ·  #1
Ik had "last" van een schrapend geluid als ik het stuur volledig naar rechts draaide. Blijkt dus de afschermplaat achter de schijf te zijn links, deze is rot bij de bevestiging. Ken verder niet zo'n kwaad. Deze vervang is wel als er nieuwe remblokken op moeten begin volgend jaar.

Het wiel moest er natuurlijk ff af en toen viel me dit op:

Profiel zit er nog zát op... Maar hier ga ik niet erg lang mee doorrijden! Banden zaten bij de auto en zijn van 2007 dus de jongste ook niet meer.

Iemand die nog een setje 195/60/15 heeft liggen? ;-)

Ik denk er over om de Vredestein Sportrac 5 te gaan monteren.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Kom ik nu pas achter...

· 
Posted: 04.10.2015 - 14:55  ·  #2
Sportrac 5 heb ik op de vorige auto een tijdje gehad tot ie verkocht werd, prima tevreden over.
En die banden: zie daar de reden dat als ze zo'n vijf jaar oud zijn, een regelmatige controle toch wel echt noodzaak is.
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.10.2015 - 15:55  ·  #3
Dit is alleen aan de binnenzijde van de band, verder nergens.
Maar ff informeren of ik het via mn werkgever kan regelen. Scheelt weer 21% ;-)
Widebody
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.10.2015 - 18:45  ·  #4
Ook bij aanhnagwagens word over het algemeen de richtlijn aangehouden, max 7jaar en dan vervangen. Dit geld natuurlijk ook voor auto's.
Scheelt wel of de auto altijd in de volle zon heeft gestaan.
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.10.2015 - 19:02  ·  #5
Klopt idd, maar ik ben bang dat dit gebruikte banden zijn geweest die vlak voor de verkoop door de vorige eigenaar gemonteerd zijn. De auto stond tijdens de verkoop ook op winterbanden (ivm de winter).
Want wie red het nu om 7 jaar met een set banden te doen? Terwijl de vorige eigenaar de auto geen 7 jaar heeft gehad.

Naja hoe het ook zij, ik ga iig 2 nieuwe banden regelen voor nu. Waarschijnlijk de Sportrac5.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Subject:

· 
Posted: 04.10.2015 - 20:05  ·  #6
Ik ken wel meer mensen die tweedehands banden nemen. Je vraagt je af waarom, maar die personen zijn er. Enige dat ik kan verzinnen is dat je met de huidige écht niet meer de weg op kan maar je weet dat je auto binnen een paar duizend km weg is.
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.10.2015 - 20:11  ·  #7
Zoal gezegd, ik ga morgen ff met mn werkgever overleggen en dan nieuwe banden bestellen. Komt goed!
splinter
Forumlid.
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: 04.10.2015 - 20:16  ·  #8
Als student heb ik 1,5 maand winterbanden gewisseld bij een euromaster vestiging. Daar lagen veel banden in opslag van leaseauto's e.d. Soms als zo'n lease bak aan het einde van z'n contract zat moesten goede banden weggegooid worden. Na het einde van de winterbanden periode had ik een leuk zakcentje verdiend en had mijn auto 4 bandjes met 7 mm profiel en een gratis uitlijning :)
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.10.2015 - 21:06  ·  #9
Mijn vorige werkgever was een bandenhotel. Als een leasebak nu aan het eind van zn lease zit, dan worden de banden teruggebracht naar de leasemaatschappij. Die hebben ook uitgevogeld dat die banden nog geld opbrengen ;-).
Maar ik ben geen fan van 2e hands banden. Als ik weet van wie ze geweest zijn dan zou ik er nog over nadenken, maar koop liever nieuwe (hoewel dat ook geen garantie is).

Selected quotes for multi-quoting:   0