Als je Euro 4 hebt en af fabriek roetfilter en je betaalt de roettax sta je bij het RDW niet goed in het systeem. Dan zou ik contact opnemen en het laten muteren.
ik zat even te kijken naar die fijnstoftax, en eigenlijk is het toch te belachelijk voor woorden dat bestelauto's minder fijnstoftax dan personenauto's betalen, en dat particulieren met bestelauto's een flink stuk meer betalen dan ondernemers met bestelauto's. Die bestelauto's voor ondernemers zullen in de praktijk meer kilometers rijden, goedkoper zijn aangeschaft (BTW, BPM, etc.) en worden al goedkoper belast en bereden. Een particulier betaalt voor aanschaf, brandstof, belasting etc. de volle mep itt 'zakelijke' rijders (zij het lease, zij het ZZP, zij het via jongertimerregeling etc.) en die trend zet zich blijkbaar voort in de fijnstoftaks.
enfin, ik laat mn filter lekker zitten, fijnstoftaks of niet.
Yup zo zit het in elkaar, eerlijk is het niet. Als ondernemer zijn er een hoop gunstige regelingen wat dat betreft. Daartegenover brengt het eigen ondernemerschap een zeker risico met zich mee.
En als je het een beetje goed doet, dan verdient de staat er natuurlijk alsnog flink aan.