Quote door Leon_Steyns
[rant]
... hetgeen in het niet valt vergeleken met het risico voor diezelfde kindjes om op weg naar school overreden te worden door een e-bike!
Feit is helaas dat wet- en regelgeving heden ten dage meer gedreven lijkt te worden door goedkoop willen scoren door politici in plaats van weloverwogen beleid. Het aantal uitgegeven kentekens is 13,9 miljoen, waarvan 2,9 miljoen diesels (waarvan 1,8 miljoen met Euro 6 classificatie). Blijft ruim een miljoen voertuigen over met lagere classificaties, minder dan een tiende van het geheel. Bron: opendata.rdw.nl
Cijfers over het aantal zeeschepen dat Nederland aandoet heb ik niet voorhanden, maar volgens de kranten stoot de scheepvaart vele malen meer uit dan al het wegverkeer bij elkaar.
Niet om te bagatelliseren, want ik ben zeker van mening dat we beter met onze planeet om moeten gaan! Maar ik wordt af en toe wel erg moe van drog- en doelredeneringen...
[/rant]
Leon, om je een beeld te geven hoeveel schepen er varen wereldwijd raad ik je aan om eens op de onderstaande link te klikken. Elk type schip heeft een eigen kleur, groen is bijvoorbeeld bulk/cargo (containers dus), paars zijn privé schepen, rood zijn tankers etc...
Het is in elk geval bizar!
https://www.marinetraffic.com/…5.0/zoom:3