Quote door Thijs
Quote door JOv70BI
IN zijn algemeenheid dus niet alleen diesel en alleen in westerse landen.
Sterven er elk jaar plm 7.000.000 mensen door luchtvervuiling in de hele wereld, ook dat is maar een klein deel van de wereld bevolking, moeten we daarom gewoon doen alsof dit niet erg is, of waar we wel wat kunnen doen dit nalaten ook al is het maar een beetje?
De politiek nu met popi jopi dat klopt en vooral zeer hypocriet omdat ze werkelijke mogelijkheden al decenia versloffen en nog steeds achterbaks vaak alleen dat doen waar het financieel het minste pijn doet. ( overall kost het dan als het weer eens te laat is veel meer zoals nu bij diesel discussie)
Rijden op diesel gebeurt maar om 1 reden: geld. Als particulier (en ook als bedrijf, trouwens) heb je dus gewoon een keuze. Ik rij meer dan 30dkm per jaar en doe dat gewoon op benzine. Is een keuze. Ik doe dat niet op diesel, omdat diesel de smerigste brandstof is die de mens in voertuigen gebruikt. Het mooie van clichés is, dat ze waar zijn. En dus ook deze: verbeter de wereld, begin bij jezelf.
klopt helemaal, maar dan ook geen barbeque meer, niet meer roken, geen open haard meer, geen vuurwerk afsteken, niet zo hard meer remmen (komt ook fijnstof vrij) en eigenlijk helemaal de auto laten staan, want banden slijten, dus fijnstof. Vliegvakanties? helemaal vervuilend.....
iedereen hier vervuild de aarde, op welke manier dan ook. En daarom begrijp ik deze heksenjacht op diesels van geen kant.