Als het kontaktslot op 1 staat heb ik soms dat de dashboardverlichting (en ecc) knippert. Met draaiende motor geen rare kuren. Kan het zijn dat het schakel kontakt van stand 1 niet meer fris is? Ik ga het binnenkort open maken en kijken of ik iets kan vinden, maar misschien heeft iemand vergelijkbare ervaring gehad?
Ik heb dit gehad met mijn vorige Volvo.
Was een s80 uit 1999. we stonden bij het tankstation en toen ik na het tanken weg wou rijden wilde de auto niet meer starten.
Via de verzekering een auto ambulance gebeld.
Komt die chaffeur aan, stapt in de auto en start in 1 keer.
Zegt die beste man "Dat komt vaker voor hoor, zijn renault contactsloten..
die hebben er vaker last van als ze ouder worden.
goed doordraaien heb je nergens meer last van". Nog een jaar mee gereden en idd, nergens meer last van gehad.
Is er een relatie tussen het bewegen van de sleutel in het slot en het knipperen van de lichtjes? Zo nee, dan zou ook je DIM niet helemaal fris meer kunnen zijn. Mss moet je deze vraag eens voorleggen aan Erich van http://www.ets1.nl.
Ik heb vorige week het kontaktslot er uit gehad, en de kontakten schoongemaakt en ingespoten met contactspray. Nu een week verder en geen rare kuren meer zoals hierboven genoemd. Ook de airbag meldingen zijn weg die soms na het uitzetten vd motor in beeld kwamen.
Dus weer mooi opgelost!