Koplam xenon hapert

Lamp vervangen of kan er nog ietsgerepareerd worden?

Pepijnwk
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

Re: Koplam xenon hapert

· 
Posted: 02.01.2017 - 12:24  ·  #16
Quote door ProVolvo

Zoals in de opening van dit topic wordt gemeld over het uitvallen van de verlichting en de storings melding op het dashboard had ik ook met die Chinese imitaties :sick: :sick:
Door even de lichtschakelaar op UIT en dan weer op AAN te draaien houd je t systeem voor de gek want voor even is de melding verdwenen. Maar even later komt de melding met bijbehorende storing weer terug ...... :yes: :yes:

Gewoon 2 originele Philips of Osram lampen plaatsen.....

Ik heb nog niets gedaan omdat het te koud is. Ik zal idd indien nodig goede lampen terugplaatsen. Maar wat ik me afvraag. Zijn de lampen wel echt stuk? Als ik NL de schakelaar weer uit en aan doe dan doetvhij het gewoon weer. Soms kort maar soms ook weer een half uur. Ik heb het idee dat als ik gas loslaat en van de snelweg afga hij dan weer hapert.
Ik dacht dat als een lamp stuk was hij dan ook niet meer aan zou gaan. Of is het haperen idd echt een kapotte lamp? Ja ik weet ik moet natuurlijk gewoon gaan wisselen en dan weet ik het maar omdat het best een gedoe is die lampen wisselen doe ik er dan meteen het liefst de goede in. Maar kan het ook iets anders zijn? Of is het devies vervang de lampen nou maar?
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 02.01.2017 - 16:20  ·  #17
Ik zou ze eerst wisselen zodat je zeker weet dat het aan de lamp ligt of aan de ballast.
Bij mij haperde ook een lamp toen ik de auto net had.
Bleek dat er water onderin de lamp stond waardoor de ballast af en toe haperde.
Zag je verder niks van.

Ik ben aankomende week vrij en woon in de buurt.
Als ik je moet helpen zeg je het maar.
Die bumper is er in 5 minuten af.
Pepijnwk
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.01.2017 - 21:48  ·  #18
Oh dat is super, niebert is idd vlakbij!
Ik stuur je een Pm ik ben deze week NL ook vrij!
Pepijnwk
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.01.2017 - 16:00  ·  #19
Probleem lijkt opgelost!

Vanmorgen naar Turbodesk gegaan die woont immers vlak bij mij in de buurt. Daar de bumper er af gehaald en vervolgens de lampunit en het lampje. Die bleek al gebarsten!

Ook waren er restjes glas van een eerder lampje. Bij het terugplaatsen vielen de stukken eruit. Ik had nog geen nieuwe lampen gekocht dus moest het eea weer in elkaar maar nu zonder lampje.
Ook de auto nog even aan vida gehangen en bleek dat er een melding inzat die de standkachel verhinderde om te starten. deze gereset en tadaaa de standkachel kwma met een gereutel op gang!!! eerst pompje dat je kon horen ,vervolgens diesel lucht en rook! Prachtig dat hij het doet!! Ik ga ook vida kopen !!

Omdat Mijn vrouw morgen weer verder weg moet moest er perse een nieuwe lamp in. Dus bij plaatselijke automaterialen zaak twee lampjes gekocht. met korting maar evengoed nog 100 euro incl btw. Maar goed als je haast hebt kost het geld......
verviolgens de zaak op de oprit gemonteerd:

units mee naar binnen:

en de lampjes:

omdat ik toch bezig was meteen de winterbamdem eronder gedaan en nu kan ik er weer even tegen!!!
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 06.02.2022 - 16:16  ·  #20
Even het stof vd topic blazen. Merkte vandaag bij de N ook een knipperende xenon lamp aan een kant. Heb de auto nu ruim een jaar en tot dusver deden ze het prima.
Zie een hoop verschillende soort xenon lampen (keek toevallig op
Winparts) Maw welke moet ik hebben (vervang ze dan beide)?
Het zijn de pre facelift (2002) koplampen. Volgens mij zijn deze lampen er naderhand door de vorige eigenaar ingebouwd.
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 06.02.2022 - 19:35  ·  #21
Als je de lamp eruit haalt staat hier op welk type dit is en die moet je hebben.
Mijn V70 van 2003 (MY 2004) had origineel de D2R lampen maar omdat het bij jou aftermarket is kan dat anders zijn.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 06.02.2022 - 19:54  ·  #22
Thanks.
Voor zover ik kan zien is het wel allemaal Volvo spul.
Als de lamp eruit is wil ik er het liefst gelijk een andere indraaien ;-) maar om het zeker te weten beter eerst kijken ja…

Selected quotes for multi-quoting:   0