koplamp stellen

 
 
 
 
 
Willem J
 
Avatar
 
Subject:

koplamp stellen

 · 
Posted: 10.06.2012 - 12:52  ·  #1
Hallo,

Ik ben sinds kort in het bezit van een volvo s60 (2006).
De koplampen hebben een electrische niveauregeling. Ik kwam er achter dat ze veel te hoog staan afgesteld. Ik vermoed dit met een stelschroef is aan te passen. Voordat ik zelf misschien de verkeerde dingen verdraai, kan iemand mij vertellen waar deze zit.
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht (Zuid - Holland)
Leeftijd: 39
Homepage: marinetraffic.com/…
Berichten: 3171
Geregistreerd: 03 / 2012
Subject:

Re: koplamp stellen

 · 
Posted: 11.06.2012 - 00:00  ·  #2
Welkom op het forum!!! je kan toch gewoon aan dat knopje draaien naast je verlichting dan gaan ze vanzelf naar beneden, ik kwam er ook achter dat ze heel hoog kunnen gewoon ter vergelijken met grootlicht.
Dennis
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 52
Berichten: 87
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: koplamp stellen

 · 
Posted: 11.06.2012 - 10:31  ·  #3
Welkom op het forum..
De stelschroef bevindt zich boven op het stelmotortje.. althans bij mij dan(2001 v70).
Is een witte 6 kant ook dopje 6 te bereiken door de bovenkant door dwarsbalk vd grill..
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39874
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: koplamp stellen

 · 
Posted: 11.06.2012 - 20:28  ·  #4
Quote door Willem J

Hallo,

Ik ben sinds kort in het bezit van een volvo s60 (2006).
De koplampen hebben een electrische niveauregeling. Ik kwam er achter dat ze veel te hoog staan afgesteld. Ik vermoed dit met een stelschroef is aan te passen. Voordat ik zelf misschien de verkeerde dingen verdraai, kan iemand mij vertellen waar deze zit.


Je kunt beter de koplampen op de gebruikelijke manier afstellen.
Op die manier weet je en dat ze goed staan en je kunt de hoogteregeling gewoon blijven gebruiken.
Niet vergeten, voor het stellen de lampen wel in de hoogste stand zetten.
Succes.
Willem J
 
Avatar
 
Subject:

Re: koplamp stellen

 · 
Posted: 13.06.2012 - 19:47  ·  #5
Hallo mensen,


Dennis bedankt,
Het zijn inderdaad witte stelboutjes op het stelmotortje. Bij S60 zitten ze direct achter de dwarsbalk. Fluitje van een cent.

@Arjanmeinster, uiteraard kun je de hoogte vanaf het dashboard stellen. Echter met een caravan op de trekhaak was dit net op het randje in de laagste stand. Vandaar toch maar even de lampen zelf afgesteld.

Bedankt iedereen voor zijn bijdrage.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0