Tsja dat is voor een fabrikant totaal oninteressant. Gewoon iets maken wat zo goedkoop mogelijk en snel mogelijk in elkaar gezt kan worden.
En klagen is ook vrij zinloos. Een brief schrijven dat ze hun auto beter moeten ontwerpen......
En het quoten blijft lastig hè
Zojuist gepikt van het andere Volvo forum.
Maar hoe moet/kan je dit vastpoppen dan? De RVS "haring" een gaatje boren en dan popnagel erdoor?
Van boven een dikke parker tussen de haring en de gleuf waar de haring in zit schroeven. Krijgen ze niet zo makkelijk los.
Maar wat je ook probeert, als ze ze willen hebben dan krijgen ze ze ook. (meestal met extra breek schade)
Het is me al vaker opgevallen dat jij hier op t forum vele zaken vaak negatief / pessimistisch / zwartgallig ziet en hier ook negatief op reageert. Ook hier weer. Dat is je goede recht.
Reagerend op het feit dat koplampen een gewild object zijn voor het dievengilde en Volvo het hen wel heel gemakkelijk maakt: hier op t forum en diverse andere nieuws uitingen wordt er vaak geklaagd dat bij moderne auto’s het een crime is om een kapotte lamp aan de voorkant te moeten vervangen. Bij sommige merken moet je hiervoor zelfs naar de dure dealer omdat je dit niet zelf kunt. Grote schande wordt hierop dan gereageerd!!
Recent was er een dimlicht van de C30 van mijn vrouw kapot. Dank zij het eenvoudige systeem dat je heel eenvoudig de gehele koplampunit eruit kunt halen was het vervangen van de lamp een feest in vergelijking met het vervangen van een xenonlamp van mijn “oude” V70.
Dus “elk nadeel hep zijn voordeel”.
Helemaal ongelijk heb je niet wat mij betreft, daarentegen airbags worden ook gejat (pas bij de buren van mijn ouders uit een nieuwe Mercedes) en die zijn nu niet bepaald simpel te jatten. Dus preventie is wel belangrijk maar niet zaligmakend helaas. En verzekering ook niet, zoals je zelf al aangeeft zitten daar ook grenzen aan. Dus leve de NRA! Iedereen een shotgun naast zn bed!! (/irony off)
Net gekeken en een popnagel is lastig, omdat de haring een mm of 6-7 zweeft boven het zwarte afdekkapje.
Ik ga iets bedenken met een hangslotje of zo.
Wordt vervolgd.