Koplampen met K2 Vapron

Dennis121
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

Re: Koplampen met K2 Vapron

· 
Posted: 25.10.2023 - 10:19  ·  #16
Quote door 1-wiel

Ik zeg: gewoon proberen..
Nieuwe plastic lenzen kun je altijd nog monteren…😁

Heb je toevalig meer info over die nieuwe lenzen/glas?
Mijn lenzen zijn al es opgeknapt maar blijven dof worden.
Die units zijn onbetaalbaar, maar had nooit echt iets gevonden om alleen het glas te kunnen fixen.
Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 100
Subject:

· 
Posted: 25.10.2023 - 15:46  ·  #17
Vapron set geskipt...soort gelijke set via ome ali besteld,bezorgtijd=12 dagen dus nog ff geduld.
Oude collega gebeld,dit kwam ter sprake en kreeg te horen: dat weer nieuw maken kan je ook met tandpasta voor elkaar krijgen🤔🤔🤔 nou ja t zal wel,heb t nou al besteld.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 25.10.2023 - 17:45  ·  #18
tandpasta is (vaak) polijstpasta. :-) die spuitbus van max doet t zelfde als eerder van zelfde merk losse primer en dan blanke lak. de laastste krasjes verdwijnen bij het bespuiten. Ik ga dr vanuit dat het de bopvenste laag van het plastic wat oplost. en dat is dan denk vergelijkbaar met wat deze vapor doet.

leuk experiment en ik heb er wel vetrouwen in (anders opnieuw polijsten en met spuitbus bewerken)
Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.10.2023 - 19:41  ·  #19
Vanmiddag ff een koplamp losgehaald door die twee pennen omhoog te trekken...toen werd het lastig,kreeg die stekker met geen mogelijkheid los..is daar een foefje voor???
dbs1
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.10.2023 - 22:01  ·  #20
Ik neem aan dat je de clip op de bovenkant van de stekker ingedrukt houdt? Dan is het wrikken geblazen, ze kunnen nogal vast zitten, dat klopt.
Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.10.2023 - 22:07  ·  #21
Quote door dbs1

Ik neem aan dat je de clip op de bovenkant van de stekker ingedrukt houdt? Dan is het wrikken geblazen, ze kunnen nogal vast zitten, dat klopt.

Ja klopt,al zat ik al vrij snel met een schroevedraaier in dat clipje te poeren...euh,er brak wat af en voordat het uit de hand ging lopen en er een koplamp in tweeën zou liggen ben ik maar weer naar binnen gegaan.😇😇
Winterswijkposse
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 26.10.2023 - 22:38  ·  #22
Ze zitten idd heel vast.... pas geleden los gehad om led in het stadslicht deel te plaatsen. Clipjes waren bij ons ook al eens "mishandeld" 🙈
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 26.10.2023 - 23:18  ·  #23
Je kunt ook plastic gereedschap gebruiken.
Zelfde uitwerking, geen kras schade.
dbs1
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.10.2023 - 07:37  ·  #24
Quote door Barre gaander

Ja klopt,al zat ik al vrij snel met een schroevedraaier in dat clipje te poeren...euh,er brak wat af en voordat het uit de hand ging lopen en er een koplamp in tweeën zou liggen ben ik maar weer naar binnen gegaan.😇😇

Die clip is niet het probleem, de stekker klemt gewoon flink om de contra stekker. Na het loswrikken heb ik een beetje vet op de stekker gedaan en daarna gaat deze makkelijker los.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.10.2023 - 09:58  ·  #25
Wat dbs1 zegt: beetje invetten. Of een klein drupje contactspray of siliconenspray oid aan de bovenkant (niet zoveel dat de hele stekker doordrenkt wordt) wat dan tussen de 2 plastic contactvlakken trekt en dan komt het zo los (evt beetje frummelen aan de stekker zodat het wat beweegt en het middeltje zich kan verspreiden.
Gister trok ik de plastic afdekkapjes van de achterklepscharnieren en 1 vd 2 wilde ook heel moeilijk los. Leidde helaas ook tot afbreken van 1 tandje (van 4, dus is niet zo'n ramp) maar even invetten voor het terugplaatsen zorgde ervoor dat ze daarna zonder problemen loskwamen.
Dennis121
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 27.10.2023 - 11:34  ·  #26
Quote door dbs1

Quote door Barre gaander

Die clip is niet het probleem, de stekker klemt gewoon flink om de contra stekker. Na het loswrikken heb ik een beetje vet op de stekker gedaan en daarna gaat deze makkelijker los.

Heb ik andere ervaring mee, ik had dat ie net niet goed terug zat over de clip en steeds na een tijd rijden begon te knipperen en uitviel (Xenon, dus gevoelig voor de spanning). Steeds als ik de stekker even aanduwde was dat weer een tijd weg.
Nu heb ik de unit er even helemaal uitgehaald, contrastekker schoongemaakt en die clip nu echt goed klikte, sindsdien geen last meer gehad.
Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.10.2023 - 14:33  ·  #27
Gister kwam er een pakje van ali express,3dagen eerder besteld,met een koplamp polijst set.
Zonet een koplamp gedaan en het ging allemaal precies als op het filmpje op youtube...heel euforisch om te zien dat je koplamp glas melkwit en ondoorzichtig is en dan met die beker met tuutje er vlak langs en het dan als nieuw te zien worden.
De linker moet nog ff wachten want ik krijg het K2 Lamp Protect spul pad a.s.vrijdag en dan doe ik de rechter ook nog een keer.
Het lijkt wel een tovermiddel.
Bij de linker koplamp zal ik wat voor,s en na,s foto,s maken.
Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.10.2023 - 14:33  ·  #28
Vandaag ff niks te doen dus waarom niet ook de linker koplamp doen....
Foto 1 zo was hij
Foto 2,3 en 4 geschuurd met 400,600,800 en 1200
Foto 5 het eind resultaat.
Van de week ff de uv protector er op smeren.

Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.10.2023 - 15:02  ·  #29
Wauw! Dat ziet er heel knap uit. Bij foto 4 dacht ik 'dat zou ik nog wel wat egaler willen hebben' maar kunnen ook droogstrepen zijn van het afnemen. En dan foto 5! Prachtig resultaat. Nu afwachten hoe lang het zo blijft, of zijn daar goede ervaringen van beschikbaar op de langere termijn?
Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.10.2023 - 15:11  ·  #30
Geen idee hoe lang dit zo blijft,er moet nog UV beschermlaag op gedaan worden.
En dit was een probeersel dus niet echt lan geschuurd🤭 ben lui van nature...maar even goed een bevredigend resultaat en ik heb genoeg om dit nog 20x te doen ..
Al met al klein half uurtje bezig geweest per lamp.

Selected quotes for multi-quoting:   0