Koplampen vervanging nodig

MM1971
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

Koplampen vervanging nodig

· 
Posted: 28.01.2021 - 14:41  ·  #1
Hi, iemand heeft een koplamp (linksvoor) van mijn Volvo XC70 bj 2006 stukgereden.
Omdat ze allebei al flink dof waren, is het natuurlijk geen gezicht om er maar ééntje te vervangen.
Heeft de verzekering v tegenpartij natuurlijk geen boodschap aan … dus ik zoek een manier om ze allebei te laten vervangen zonder dat het me twee keer de hoofdprijs gaat kosten.
Ik vind tweedehands/niet origineel prima als vervanging.
Helaas is door de regen mijn linker koplamp intussen al uitgevallen … dus kan er niet meer te lang mee wachten ...

Mijn voorbumper is linksvoor (bestuurderskant) ook beschadigd, hoek steekt een beetje uit, er is een stukje uit.

Heeft er iemand tips waar ik dit het beste 2 koplampen (Xenon D2R) kan laten vervangen?
En eventueel ook mijn voorbumper?
Of me hiermee zou kunnen helpen?
Ik zie mezelf namelijk niet in dit weer buiten mijn voorbumper demonteren …
Afstand is geen bezwaar … elke reden voor een roadtrip is een goede reden :D
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Asterix
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Koplampen vervanging nodig

· 
Posted: 28.01.2021 - 15:39  ·  #2
gentry
VolvoV70forum fan
Leeftijd: 72
Subject:

koplmpen

· 
Posted: 28.01.2021 - 15:45  ·  #3
IK heb je een PM bericht gestuurd
Doeke Dobma
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 28.01.2021 - 16:22  ·  #4
Ik begrijp dat je voor linksvoor dus een nieuwe krijgt van de verzekering.
Als je rechtsvoor dan naar forumlid 1-wiel stuurt, kan hij er een nieuwe lens op zetten. Als ie dat wil tenminste ;)
Met een nieuwe lens ziet de koplamp er echt weer als nieuw uit, dus dan is het net of je 2 nieuwe hebt ;)
Munckhof
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.01.2021 - 18:12  ·  #5
Is het niet mogelijk om het schadebedrag uitgekeerd te krijgen ipv dat het gerepareerd wordt? Waarschijnlijk kun je voor dat bedrag bij de sloop wel een andere bumper en lamp halen en nieuwe lenzen in de lampen laten zetten.
gentry
VolvoV70forum fan
Leeftijd: 72
Subject:

koplampen

· 
Posted: 28.01.2021 - 18:34  ·  #6
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 28.01.2021 - 18:44  ·  #7

Dit zijn lampen voor de V70 / XC70 NN, niet voor de N-serie. Gaat dus niet passen.
Zoals Doeke al meld zeker eens bij 1-wiel informeren.
RIVADA
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 28.01.2021 - 19:24  ·  #8
Quote door Munckhof

Is het niet mogelijk om het schadebedrag uitgekeerd te krijgen ipv dat het gerepareerd wordt? Waarschijnlijk kun je voor dat bedrag bij de sloop wel een andere bumper en lamp halen en nieuwe lenzen in de lampen laten zetten.

Dat wordt nauwelijks nog gedaan en steeds minder: voornamelijk bedoeld om fraude tegen te gaan.
Alleen als het schadebedrag echt laag is (verschilt van maatschappij tot maatschappij, maar ga voor het gemak even uit van minder dan 500 Euro), dan bestaat de kans dat je op aangeven van een factuur het bedrag rechtstreeks krijgt uitgekeerd.
Doeke Dobma
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 28.01.2021 - 20:23  ·  #9
Quote door RIVADA

Quote door Munckhof

Dat wordt nauwelijks nog gedaan en steeds minder: voornamelijk bedoeld om fraude tegen te gaan.
Alleen als het schadebedrag echt laag is (verschilt van maatschappij tot maatschappij, maar ga voor het gemak even uit van minder dan 500 Euro), dan bestaat de kans dat je op aangeven van een factuur het bedrag rechtstreeks krijgt uitgekeerd.

Nou, de fraude verplaatst zich dan van particulier naar zakelijk. Schadebedrijven rekenen absurde bedragen voor schadeherstel, zodra het woord 'verzekering' valt. Menig verzekering wordt hiermee gelicht.
RIVADA
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 28.01.2021 - 21:04  ·  #10
Quote door Doeke Dobma

Nou, de fraude verplaatst zich dan van particulier naar zakelijk. Schadebedrijven rekenen absurde bedragen voor schadeherstel, zodra het woord 'verzekering' valt. Menig verzekering wordt hiermee gelicht.

Dat is ten dele waar; verzekeringsmaatschappijen hanteren daarom 'vookeur' schadebedrijven waarmee contracten worden afgesloten. Daarnaast wordt strikt bijgehouden welk schadebedrtijf welke factuur declareert.
Is natuurlijk niet waterdicht (dat gaat nooit 100% lukken), maar verlaagt de kans op fraude aanzienlijk.
MM1971
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.01.2021 - 09:12  ·  #11
Thanx iedereen alvast voor de reacties :)
Ik dacht dat ik straks een geldbedrag op mijn rekening gestort krijg en het dan verder zelf mag uitzoeken ... heb het intussen door de voorgeschreven garage van mijn eigen verzekering laten bekijken, was daarvoor ook al bij de Volvo langsgeweest voor een schade raming ... die kwamen met elkaar overeen (of het scheelde € 100 ) en vervolgens wilde de verzekering van de tegenpartij ook nog eens een expertise doen ... daar wacht ik nu nog op de uitslag.
Ik ga dus nog maar even niets doen totdat ik zeker weet hoe ze het verder willen afhandelen.

Die tip van 1-wiel hou ik sowieso nog even scherp :)
MM1971
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.01.2021 - 09:15  ·  #12
Ik zie wel op Marktplaats deze koplampen, het lijken mij de goede want ik heb Grootlicht H9 / Dimlicht H7 / BiXenon D2R, volgens mijn manual.
Alleen zijn deze met electro motor ... wat houdt dat in?

Marktplaats Koplamp
Doeke Dobma
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 29.01.2021 - 09:39  ·  #13
Was dat maar waar... dat is imitatie halogeen. Gaat bij jou niet werken...
martijn-a
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 29.01.2021 - 10:02  ·  #14
Een doffe lens is met schuren, poetsen en lakken echt als nieuw te krijgen. Waarom niet vervangen dat stuk is door de verzekeringen daarna gelijk trekken door de ander te poetsen?

Een goede lamp vervangen alleen vanwege het uiterlijk is ook zonde. En er is goed wat aan te doen.
MM1971
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.01.2021 - 10:18  ·  #15
Quote door Doeke Dobma

Was dat maar waar... dat is imitatie halogeen. Gaat bij jou niet werken...

Tsja daar was ik al bang voor ... thanx voor je info :)
Als ik een tweedehands koplamp wil zoeken, hoe weet ik dan welke precies de goede is?
Want ze lijken allemaal heel veel op elkaar ...

Selected quotes for multi-quoting:   0