Koplampglas demonteren?

S80 met xenon

[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

Koplampglas demonteren?

· 
Posted: 03.11.2021 - 15:17  ·  #1
Weet iemand toevallig of het mogelijk is om de glazen van de koplampen van een S80 met xenon (helder glas) te kunnen demonteren (zijn qua opbouw volgens mij hetzelfde lampen als de pre-facelift V70N/S60 xenon koplampen)? En dan bedoel ik zonder de koplamp zelf de moeten demonteren?
De glazen hebben een los onderdeelnummer in VIDA, en lijken met een soort van clipjes/haakjes/klemmetjes (bovenop de koplamp unit zelf) vast te zitten. In VIDA kan ik zo snel geen procedure vinden voor het losmaken van de koplampglazen, alleen van het demonteren van de complete koplamp (daarvoor moet de bumper er af, daar heb ik weinig trek in).
De glazen van mijn koplampen zijn aan de binnenkant stoffig, ik zou ze wel eens een keertje goed schoon willen maken, vandaar mijn vraag.
Doeke Dobma
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Koplampglas demonteren?

· 
Posted: 03.11.2021 - 16:57  ·  #2
Je kunt ze prima loshalen, inderdaad met clipjes. Maar je moet de koplamp wel demonteren. Dus bumper eraf.
Overigens, de deal tussen glas en behuizing is oud en kan scheuren, dus rekening mee houden dat je die moet vernieuwen.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

Re: Koplampglas demonteren?

· 
Posted: 03.11.2021 - 17:16  ·  #3
Quote door Doeke Dobma

Je kunt ze prima loshalen, inderdaad met clipjes. Maar je moet de koplamp wel demonteren. Dus bumper eraf.
Overigens, de deal tussen glas en behuizing is oud en kan scheuren, dus rekening mee houden dat je die moet vernieuwen.

Ja, ik in VIDA een losse seal! Bedankt iig, dat wordt dus een klusje voor van het voorjaar :P

Selected quotes for multi-quoting:   0