Koppakking of blok gescheurd?

Volvo V70 classic koelvloeistof verbruik, witte sludge aan de peilstok

 
 
 
 
 
Widebody
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Down, way down south limburg
Berichten: 445
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Koppakking of blok gescheurd?

 · 
Posted: 25.01.2015 - 10:54  ·  #16
Op het 850forum zijn er een aantal actief die blokken hebben liggen, diverse uitvoeringen of anders met regelmaat "verse" aanvoer hebben. :lol:
Hidde
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heerenveen
Leeftijd: 72
Berichten: 6
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: Koppakking of blok gescheurd?

 · 
Posted: 25.01.2015 - 12:20  ·  #17
Sorry, het gaat hier om een Volvo V70 2,5 10V 144PK.

Ik ga maar es even op zoek naar een geschikt blok denk ik. Heb het liefst wel weer een automaat, voldoet erg goed.

Iedereen bedankt voor de reacties, en ik laat even weten wat het gaat worden.
mwg
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Homepage: avoldem.nl
Berichten: 394
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

motor

 · 
Posted: 25.01.2015 - 12:54  ·  #18
Wij hebben zeker nog een goede motor liggen de 10V, ik hoor het wel.
Zit nog in de auto en lopend/draaiend te horen.

Groet Mart.
gebruiker
 
Avatar
 
Subject:

Re: Koppakking of blok gescheurd?

 · 
Posted: 25.01.2015 - 13:04  ·  #19
[quote="TPR Powerflush"]
Eindelijk iemand die de koe bij de horen pakt en er een motorvariant aanplakt..
Niemand vroeg welke motor er in de wagen zit..

Is het een 2,5 10V, of 20V? of een 2,5T of zelfs een 2.0, ja ook die zijn er gemaakt en natuurlijk ook de T5...

denk ik niet van toepassing.
de 2.4-2.5t zijn van de latere bouwjaren,deze is van 1997.
de rest van de blokken die geleverd zijn zijn qua koelvloeistof problemen identiek.

groet.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Koppakking of blok gescheurd?

 · 
Posted: 25.01.2015 - 23:26  ·  #20
De 2.5t was al in de 850 leverbaar.
2.4 alleen per mj 2000, daarom noemde ik die niet

Quote door knip S70"]
[quote="TPR Powerflush

Eindelijk iemand die de koe bij de horen pakt en er een motorvariant aanplakt..
Niemand vroeg welke motor er in de wagen zit..

Is het een 2,5 10V, of 20V? of een 2,5T of zelfs een 2.0, ja ook die zijn er gemaakt en natuurlijk ook de T5...

denk ik niet van toepassing.
de 2.4-2.5t zijn van de latere bouwjaren,deze is van 1997.
de rest van de blokken die geleverd zijn zijn qua koelvloeistof problemen identiek.

groet.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Koppakking of blok gescheurd?

 · 
Posted: 26.01.2015 - 13:09  ·  #21
Scheur in je cylinderwand wordt makkelijk geroepen, maar heb je ook niet zomaar. is wel vrij gemakkelijk te checken: compressietest doen. Heb je minder compressie in twee naastliggende cylinders dan lekken ze hoogstwaarschijnlijk naar elkaar.
Hidde
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heerenveen
Leeftijd: 72
Berichten: 6
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: Koppakking of blok gescheurd?

 · 
Posted: 29.01.2015 - 14:05  ·  #22
Even een update. Gisteren is de compressietest gedaan. Daar is ie goed door heen gekomen. So far so good. Onder de rubbermat aan de bestuurderskant is wel een vochtplek gevonden. Ruikt niet echt zoet, maar is geen water, voelt wat kleverig tussen de vingers aan. Dus we gaan nu de kachelradiator loshalen en vervangen inclusief o-ringen. De olie vuldop is schoon, alleen veel sludge te zien aan de binnenkant van het peilstokkanaal. Op het 850 forum lees je hier heel veel ervaringen over. Komt veel voor, zou komen doordat het peilstokkanaal te ver van de motor(warmte) verwijderd is, waardoor er makkelijker condens ontstaat. Ook staat een motorflush en olie- en filter wissel op het programma. Heb al Motorflush en Top End Treatment van Forté in huis gehaald. Voorlopig houden we nog moed.
Franky B
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: 0523
Leeftijd: 40
Berichten: 448
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Koppakking of blok gescheurd?

 · 
Posted: 29.01.2015 - 15:57  ·  #23
Plakkerig is inderdaad koelvloeistof. Hopen dat het daarmee opgelost is. Je kan beter een kachelradiateur vervangen dan een complete motor :thumb:
Widebody
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Down, way down south limburg
Berichten: 445
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Koppakking of blok gescheurd?

 · 
Posted: 29.01.2015 - 18:55  ·  #24
Van die cv leiding isolatie halen en dat om de peilstokbuis doen. Zal altijd iets doen, al is het maar 't idee.
tienklepper
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Geleen
Leeftijd: 48
Homepage: linkedin.com/in/ju…
Berichten: 3115
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Koppakking of blok gescheurd?

 · 
Posted: 29.01.2015 - 21:16  ·  #25
Quote door Hidde

Even een update. Gisteren is de compressietest gedaan. Daar is ie goed door heen gekomen. So far so good. Onder de rubbermat aan de bestuurderskant is wel een vochtplek gevonden. Ruikt niet echt zoet, maar is geen water, voelt wat kleverig tussen de vingers aan. Dus we gaan nu de kachelradiator loshalen en vervangen inclusief o-ringen. De olie vuldop is schoon, alleen veel sludge te zien aan de binnenkant van het peilstokkanaal. Op het 850 forum lees je hier heel veel ervaringen over. Komt veel voor, zou komen doordat het peilstokkanaal te ver van de motor(warmte) verwijderd is, waardoor er makkelijker condens ontstaat. Ook staat een motorflush en olie- en filter wissel op het programma. Heb al Motorflush en Top End Treatment van Forté in huis gehaald. Voorlopig houden we nog moed.


Die sludge is verdwenen als je de carterventilatie aanpakt en de boel goed kan ademen, ik spreek uit eigen ervaring! :-)
Pica
 
Avatar
 
Subject:

Re: Koppakking of blok gescheurd?

 · 
Posted: 29.01.2015 - 22:21  ·  #26
De sludge is ook verdwenen als je een keer een goed stuk rijd, maw vocht in de olie. Schijnt "normaal" te bij 850/V70.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0